آغاز احداث شفت خط چهار قطارشهری/ افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: احداث شفت خط ۴ قطارشهری در سال جاری آغاز شده و شروع عملیات حفر تونل، در سال ۹۹ خواهد بود.

آغاز احداث شفت خط چهار قطارشهری/ افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: تملک زمین و آغاز احداث شفت در دستور کار قرار دارد که این مهم ۶ ماه به طول خواهد انجامید و در سال جاری به اتمام می‌رسد تا سال آینده، عملیات احداث تونل خط ۴ مترو شروع شود که مقدمات کار توسط شهرداری آغاز شده است.
 
او در مورد اهمیت درخواست‌های مردمی ۱۳۷ ادامه داد: بخشی از درخواست‌های شهروندان در تماس با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، به موضوعات شخصی مربوط بوده که به فرآیند‌های درون شهرداری مرتبط است و پیگیری و پاسخگویی می‌شود.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: بخش دیگری از شهروندان در تماس‌های خود با این مرکز، موضوعات شهری را مطرح می‌نمایند که نقطه نظرات این دسته از شهروندان در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری تاثیرگذار است.

گندمی افزود: پیام‌های دریافتی ۱۳۷، بسته به موضوع و مرجع، دسته‌بندی می‌شود که همه اعضای شورای شهر، اطلاعات احصا شده را برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده و برای حل آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

او در خصوص احداث خط ۴ قطارشهری تصریح کرد: احداث این خط به صورت ترک تشریفات به مبلغ یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان، به تصویب شورای شهر رسید تا مراحل خود را در دولت و وزارت اقتصاد طی نماید و سپس قرارداد، با پیمانکار منعقد شود.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: تامین واگن‌های خط یک قطارشهری مشهد از دیگر موضوعاتی است که با توجه به افزایش حجم مسافر این خط با تکمیل خط دو و احداث خط سه، ضروری می‌نماید لذا ابتدا از سوی دولت این مهم پیگیری شد، اما به سرانجام نرسید، لذا در تلاش هستیم تا مجوز‌ها را گرفته و شهرداری خود برای تامین ۶۰ واگن مورد نیاز اقدام نماید.

گندمی  افزود: در تلاش هستیم تا کمیت و کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را با اقداماتی از قبیل نوسازی ناوگان تاکسیرانی، خرید و بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید افزایش دهیم که رفته رفته، استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی کاهش یافته و وضعیت هوای شهر بهبود یابد.
 
انتهای پیام //ف .ک
 

احداث شفت خط ۴ قطار شهری در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.