۱۸ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان فعال شد

۱۸ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با حضور مشاوران مجرب و متخصص در لرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ۱۸ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با حضور مشاوران مجرب و متخصص در لرستان فعال است.

رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان  افزود: در این راستا مشاوران مجرب با استفاده از نرم افزار‌های مورد تایید سازمان سنجش در مراکز و پایگاه‌های مستقر در مرکز استان و شهرستان‌های تابع اقدام به انتخاب رشته برای مراجعین به این مراکز خواهند کرد.

زینی وند مقدم با تاکید بر اینکه داوطلبان از مراجعه به مراکز بدون مجوز خودداری نمایند، اظهار داشت: بر اساس موافقت سازمان سنجش پنج درصد سهمیه دانشگاه‌های استان لرستان به داوطلبین مناطق سیل زده اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: امسال کنکور سراسری در استان با حضور ۳۲هزار و ۷۵۱ نفر برگزارشد که در سال گذشته آمار شرکت کنندگان استان در کنکور سراسری ۳۹ هزار و ۵۹۷ نفر رشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه امسال در رشته تجربی کنکور نسبت به سال گذشته ۹.۲۷ درصد کاهش شرکت کننده داشته‌ایم، ادامه داد: در رشته ریاضی کنکور سراسری ۹.۴ رشد، در رشته علوم انسانی ۲۶.۴۳ رشد، در رشته ‬هنر ۲۱.۵۵ درصد رشد و در رشته ‬زبان خارجه ۲۴.۹۶ درصد رشد داشته‌ایم.

زینی وند مقدم در خصوص حمایت‌ها از دانش آموزان مناطق سیل زده نیز گفت: سهم پذیرش دانش آموزان مناطق سیل زده لرستان تنها در دانشگاه‌های استان ۵ نفر در هر رشته است و ‬اگر ظرفیت یک رشته ۳۰ نفر باشد به ۳۵ نفر افزایش می‌یابد که این ۵ نفر از سیل زدگان هستند.

وی تاکید کرد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق سیلزده استان با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران با حضور ۱۰۰ دبیر نخبه کشوری به صورت رایگان اردوی شبانه روزی به ظرفیت ۴۰۰ دانش آموز برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: کنکور سراسری در ۱۱۷ حوزه امتحانی و در۹ شهرستان استان برگزار شد و از مجموع ۳۲ هزار و ۷۵۱ داوطلب لرستانی شرکت کننده در کنکور سراسری بیش از ۲۱ هزار نفر در حوزه‌های آموزش و پرورش رقابت می‌کنند.

زینی وند مقدم اظهارداشت: تعداد شرکت کنندگان لرستانی در رشته‌های انسانی هشت هزار و ۱۷۵ نفر، ۲ هزار نفر در رشته هنر، ریاضی ۲ هزار و ۵۴۱ نفر، علوم تجربی ۲۴ هزار و ۳۹۱ نفر، وسه هزار و ۸۹۱ نفر در رشته زبان خارجه بود.

انتهای پیام/ر

ایجاد ۱۸ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار