به مناسبت هفته معلم؛

از ۱۴۳ معلم در لرستان تقدیر می‌شود/ جذب ۵ میلیارد تومان برای تهیه سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس سیل زده

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از ایجاد جشنواره‌های مختلف یرای تقدیر از ۱۴۳ معلم در استان خبر داد.

زینی وند مقدم، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان، در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، از ایجاد جشنواره‌های مختلف یرای تقدیر از معلمان خبر داد و در ادامه بیان کرد: در دهه فجرسال گذشته با توجه به شاخصه‌های لازم از ۳۵۷ معلم تقدیرشد و هم چنین امسال در هفته بزرگداشت معلم طی مراسمات ویژه‌ای از ۱۴۳ همکار فرهنگی که ۱۰۸ نفر در منطقه و ۲۰ نفر در سطح استانی و یک نفر در حوزه کشوری تقدیر به عمل می‌آید.

زینی وند مقدم با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در زمینه سیل اخیر تصریح کرد: آموزش و پرورش همگام باهمه گروه‌ها و مسئولین اقداماتی از جمله اسکان مردم سیل زده در مدارس و اسکان نیرو‌های امدادی اعزام شده سراسرکشور انجام داد و تهیه ۱۰۰ کانکس و بیش از پنج هزار میز و نیکمت، تهیه کتاب و اقلام درسی، جذب ۵ میلیارد تومان برای سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس، یک میلیارد تومان کمک ب مدارس و سازماندهی مدارس سیل زده و ایجاد مراکز روانشانسی برای دانش آموزان و اولیا و ایجاد برنامه‌های مفرح از اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

وی آینده هر کشوری را در سیمای آموزش و پرورش ترسیم کرد و افزود: نهاد همه پیشرفت‌ها و ارگان‌ها آموزش و پرورش است و توسعه یافتگی هر کشوری لازمه اش انسان‌های توسعه یافته است و تربیت این انسان‌ها به دست و فکر خلاق معلم است؛ لذا برای پیشرفت در هر مرتبه‌ای باید به جایگاه آموزش و پرورش توجه داشته که ستون جامعه است و اگر مستحکم باشد همه ابعاد جامعه درست نهادینه می‌شود، زیرا پل ارتباطی جامعه توسعه یافته و غیر توسعه یافته آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان به مناسبت نزدیک شدن هفته معلم با تبیین نقش والا و ارزشمند معلم گفت: معلمی شغل انبیا است و این یک شعار نیست بلکه یک حقیقت قرآنی است و معلم راه و نقشی را ایفا می‌کند که انبیا این نقش را داشته و جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است.

زینی وند مقدم تبیین بیانیه مهم گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری را خطاب به جوانان و نوجوانان و دانش آموزان دانست و گفت: این بیانیه رسالت آموزش و پرورش را در راستای سیاست‌های کلان سنگین‌تر می‌کند و کارگروهی برای تجزیه تحلیل بیاینه در استان ایجاد شده است که آن را باتدوین برنامه‌های مورد نیاز در راستای سند تحول ایجاد و عملی کنیم.

وی گفت: خداوند در سوره مبارکه علق پس از آفرینش انسان به عنوان پیچیده‌ترین موجود و شاهکار خلقت، مهم‌ترین هنر خلقتش رامعلمی بیان می‌کند و شرافت خالق را علم و دانش می‌داند. علم شرف و صاحب علم، شریف است و معلمی غرامت و شرافتی سترگ و آسمانی است که خداوند برای تربیت و کمال انسانی عرضه داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: اردوی پایه دوازدهم شهرستان معمولان با دعوت از معلمان مجرب کشور در زمینه کنکور و امتحانات نهایی برگزار شد و فرجه‌های زمانی در سه مرحله آزمون برای مدارس سیل زده در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ ر

تقدیر از ۱۴۳ معلم در استان لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.