عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

هدف از احیای کارت سوخت اشراف بر میزان تولید و مصرف است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:هدف از احیای کارت سوخت اشراف بر میزان تولید آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در باره احیای کارت سوخت  گفت :هدف از احیای کارت سوخت ٬ سهمیه بندی و دو نرخی شدن آن نیست بلکه تنها هدف آن اشراف بر میزان تولید و مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت عنوان شده است. هر چند ممکن است الزام به استفاده از این کارت ها مقدمه ای بر آن باشد.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از کارت سوخت برای کنترل میزان مصرف برنامه ریزی شده بود که در گذشته تجریه شد و در آن موقع خاص نتیجه مثبتی از آنها حاصل شد.

 امینی عنوان کرد:مهم ترین مزیت این طرح که برای شرایط ویژه ای چون تحریم در نظر گرفته شده است این است که می توان میزان مصرف سوخت را مشخص کرد و دولت از این طریق می تواند با بررسی میزان مصرف داخلی و موارد مصرف آن، برنامه ریزی لازم را در موارد مختلف انجام دهد.

نماینده مردم ایلام ، ایوان و چرداول  اظهار کرد: بسیاری از دارندگان خودروهای سبک و سنگین که در مواردی دارای دو باک یا باکهای بزرگ چند صد لیتری نیز هستند در شرایط سخت کنونی و حتی در شرایطی که ما مجبور به واردات بنزین بودیم گاها تا هزار لیتر گازوئیل و یا صدها لیتر بنزین را با نرخ دولتی برای قاچاق آن بارگیری می کردند و به این شکل از ارزان بودن بنزین در کشور سوء استفاده می کردند این روند همچنان ادامه دارد .

وی افزود: در زمانی که تسلطی بر مصرف سوخت وجود نداشته باشد به دلیل باز بودن راههای سوءاستفاده، روزانه هزاران لیتر سوخت با یارانه دولتی از مرز خارج می شود. لذا لازمه جلوگیری از قاچاق سوخت و ایجاد مانع برای آن و کنترل بر روی مصرف افراد، اجباری شدن استفاده از کارت سوخت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: افزایش نرخ سوخت بارها در کمیسیون انرژی و صحن علنی بارها مطرح شده است اما به دلیل تاثیر آن بر قیمت ها فعلا در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است. دولت نیز هم قصد افزایش نرخ سوخت را دارد و هم دارای اختیار و توانایی اصلاح آن است اما تمایل دارد مجلس مسئولیت تصویب آن را به عهده بگیرد.

نماینده مردم ایلام ، ایوان و چرداول در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه سوخت یک شاخص اقتصادی است لذا کوچکترین تغییری در قیمت آن قطعا باعث ایجاد التهاب شدید در بازار خواهد شد به همین خاطر من به عنوان نماینده مجلس به خاطر رفاه حال مردم در شرایط سخت معیشتی کنونی موافق سهمیه بندی و دو نرخی شدن قیمت بنزین نیستم در حالی که می دانم نرخ بنزین از این که هست بالاتر است.

انتهای پیام/با

صحبت های عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص احیای کارت سوخت

 

برچسب ها: سوخت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.