کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی

تیم های انتخاباتی «اشرف غنی» و «عبدالله» تخلف داشته اند

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تیم های انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی و «ثبات و همگرایی» به ریاست عبدالله عبدالله تخلف داشته اند.

تیم های انتخاباتی «اشرف غنی» و «عبدالله» تخلف داشته اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که تیم های انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی و «ثبات و همگرایی» به ریاست عبدالله عبدالله تخلف داشته اند.

محمد قاسم الیاسی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: تیم دولت‌ساز و ثبات و همگرایی هر دو از امکانات دولتی در کارزار انتخاباتی شان استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، این تخلفات عبارت است از استفاده از خیمه لویه جرگه، وسایط نقلیه دولتی و همچنین اشتراک کارمندان بلندپایه حکومتی در این همایش‌ها که بر اساس قانون انتخابات، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد که هیچ یک از تیم های انتخاباتی نمی‌توانند در کمپاین‌شان از القاب «صدراعظم» و «معاون سوم» که مخالف قانون اساسی است استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان افزود: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اخطارهای کمیسیون شکایات انتخاباتی توجه نکنند، مطابق قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی با جریمه نقدی روبرو خواهند شد و در صورت ادامه این تخلفات، ممکن است با محرومیت کمپاین در برخی روزها مواجه شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.