کمیسیون مستقل انتخابات:

انتخابات های پیش رو به موقع برگزار می شوند/ تکمیل نتایج انتخابات پارلمانی و اصلاحات، اولویت های کمیسیون انتخابات است

رئیس جدید کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن تاکید بر برگزاری به موقع انتخابات های پیش رو در این کشور، بر اصلاحات جدی در این نهاد تاکید کرد.

 

انتخابات های پیش رو به موقع برگزار می شوند/ تکمیل نتایج انتخابات پارلمانی و اصلاحات، اولویت های کمیسیون انتخابات استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حوا علم نورستانی، رئیس جدید کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اولین اظهارنظر خود پس از انتصاب به این سمت، برچ شفافیت انتخابات های پیش رو و استفاده از سیستم بایومتریک تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری از شیوه شناسایی بایومتریک رای دهندگان استفاده می شود و همچنین روند پیشبرد انتخابات به جوانان و دانشجویان سپرده خواهد شد.

رئیس جدید کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای ولایتی، انتخابات شورای ولسوالی و انتخابات مجلس نمایندگان در غزنی وظیفه کمیسیون مستقل انتخابات است و حتما این انتخابات ها برگزار خواهند شد.

به گفته وی، اعلام نتایج انتخابات پارلمانی 15 ولایت باقی مانده در صدر اولویت های کاری این کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: اعلام نتایج انتخابات پارلمانی مرتبط با کمیسیون شکایات انتخاباتی است، زیرا نتایج نهایی پس از بررسی شکایات مشخص خواهد شد. نورستانی اولویت بعدی را نیز ایجاد اصلاحات در این کمیسیون عنوان کرد.

رئیس جدید کمیسیون انتخابات افغانستان در خصوص بودجه این کمیسیون برای برگزاری انتخابات های پیش رو  تصریح کرد: از آغاز به کار ما تنها دو روز گذشته است؛ تاکنون نمی‌دانیم که برای انتخابات بودجه کافی داریم یا خیر، در هر صورت تلاش خواهیم کرد تا بودجه را به دست آوریم.

حوا علم نورستانی اضافه کرد: دولت افغانستان و کمیسیون انتخابات به لزوم برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تاکید می کنند.

گفتنی است که حوا علم نورستانی روز سه شنبه هفته جاری در رای گیری اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات توانست به ریاست این نهاد دست یابد.

وی کارشناسی ارشد رشته حقوق و علوم سیاسی دارد و بیست و پنج سال تجربه کاری را پشت سرگذاشته است. خانم نورستانی پنج سال نماینده مردم نورستان در مجلس افغانستان بوده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.