زورآزمایی ارگ و کمیسیون انتخابات برای تغییر قوانین انتخاباتی/ دبیران کمیسیون انتخابات ممنوع الخروج شدند!

در پی افزایش فشارهای ریاست جمهوری افغانستان به کمیسیون انتخابات این کور برای تغییر برخی قوانین انتخاباتی، اعضای کمیسیون انتخابات این کشور ممنوع الخروج شدند.

 

زورآزمایی ارگ و کمیسیون انتخابات برای تغییر قوانین انتخاباتی/ دبیران کمیسیون انتخابات ممنوع الخروج شدند!به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اعضای کمیسیون انتخابات این کشور را ممنوع الخروج کرده است.

بر اساس دستور رئیس جمهور افغانستان، تا نهایی شدن انتخابات پارلمانی هیچ یک از دبیران کمیسیون مستقل انتخابات اجازه سفر به خارج از این کشور را ندارند.

تحلیلگران معتقدند اشرف غنی با فشار وارد کردن بر اعضای کمیسیون های انتخاباتی، در تلاش برای آوردن اصلاحات یکجانبه در این کمیسیون ها است.

پیش از این، برخی گزارشات از تلاش ارگ ریاست جمهوری برای آوردن برخی تغییرات در قانون انتخابات حکایت داشتند. گفته می شود که دولت روی طرح تعدیل قانون انتخابات کار می‌کند و با عملی شدن این طرح دبیران کمیسیون های انتخاباتی برکنار خواهند شد.

ممنوع الخروجی رهبران کمیسیون انتخابات در حالی رسانه ای شده است که عبدالبدیع صیاد، رییس این کمیسیون در این خصوص ابراز بی اطلاعی کرده است.

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار