کدام پایگاه‌های سعودی در مسیر موشک شلیک‌شده یمن قرار دارند؟ + تصاویر

حمله موشکی نیروهای یمنی به عربستان در مسافتی بالغ بر هزار کیلومتر انجام گرفت که در مسیر آن چندین پایگاه نظامی سعودی قرار دارد و نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   نیرو‌های یمنی پنجشنبه (روز گذشته) با یک موشک دوربرد موفق شدند یک مقر نظامی سعودی را در شهر «الدمام» واقع در شرق عربستان هدف قرار دهند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» این حمله را «تحولی بی‌سابقه» خواند و تأکید کرد که این حمله با یک موشک بالستیک انجام شده است.

به گزارش روسیا الیوم، آنچه «این عملیات را از سایر عملیات‌های شلیک موشک به مواضع مختلف [نظامی]در عربستان متمایز می‌کند... این است که این موشک با این مسافت طولانی، برای نخستین بار شلیک شده است؛ زیرا قبلا، ریاض دورترین نقطه‌ای بود که موشک‌های حوثی‌ها (انصار الله) بدان رسیده بود».

فاصله بین الدمام و نزدیکترین نقطه به آن در شمال یمن که محل استقرار نیرو‌های یمنی است، حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر است و فاصله بین الدمام تا صنعاء نیز به بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.

کدام پایگاه‌های سعودی در مسیر موشک شلیک‌شده یمن قرار دارند؟ + تصاویر

فاصله بین صنعاء تا الدمام

روسیا الیوم در ادامه گزارش خود، نام پایگاه‌های سعودی را ذکر کرده که در مسیر این موشک قرار داشته و نیرو‌های یمنی می‌توانند این پایگاه‌ها را منهدم کنند. در برخی از این پایگاه‌ها نیز نظامیان تروریست آمریکایی حضور دارند. این پایگاه‌ها که عبارتست از:

پایگاه هوایی ملک خالد: این مقر وابسته به نیروی هوایی پادشاهی سعودی در نزدیکی شهر «خمیس مشیط» واقع در شرق «ابها» در جنوب غرب عربستان قرار دارد. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا که در عملیات سعودی علیه مردم یمن مشارکت دارند، از این پایگاه حرکت خود را آغاز می‌کنند.

کدام پایگاه‌های سعودی در مسیر موشک شلیک‌شده یمن قرار دارند؟ + تصاویر

موقعیت پایگاه ملک خالد

پایگاه هوایی روستای «اسکان»: این پایگاه در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق ریاض قرار دارد. در این مرکز، هیئت نظامی آموزشی آمریکا برای آموزش نظامیان سعودی حضور دارد.

پایگاه هوایی اسکان

پایگاه هوایی شاهزاده سلطان: این پایگاه وابسته به نیروی هوایی پادشاهی است سعودی است که در جنوب شرق شهر «السیح» در استان «الخرج» واقع در جنوب شرق ریاض قرار دارد.

کدام پایگاه‌های سعودی در مسیر موشک شلیک‌شده یمن قرار دارند؟ + تصاویر

پایگاه هوایی سلطان

به گزارش منابع خبری آمریکایی، واشنگتن در ژوئیه گذشته نیرو‌های خود را به این پایگاه بازگردانده است. ارتش آمریکا در زمان عملیات خود در خلیج فارس و عراق، از این پایگاه استفاده می‌کرد، ولی این نیروها، ۱۵ سال پیش از آن خارج شدند.

بنا بر این گزارش، صد‌ها نظامی آمریکایی در حال حاضر در حال آماده‌سازی این پایگاه برای استقرار نیرو‌های اصلی خود هستند. استقرار نظامی در این پایگاه «دفاعی» خواهد بود و در کنار آن نیز، سامانه دفاعی «پاتریوت» نیز مستقر خواهد شد.

پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز (فرودگاه بین‌المللی سابق الظهران): نیروی هوایی سعودی از این پایگاه استفاده می‌کند. این پایگاه در ۲۵ کیلومتری الدمام در منطقه شرقیه عربستان واقع شده است و مرکز آموزشی نظامیان سعودی برای نبرد هوایی نیز در آن قرار دارد.

کدام پایگاه‌های سعودی در مسیر موشک شلیک‌شده یمن قرار دارند؟ + تصاویر

پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره این عملیات موشکی تأکید کرد که نیرو‌های یمن، با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد، یک هدف نظامی مهم در الدمام را هدف قرار دادند. سریع بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت کرد که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند.

الدمام، مرکز منطقه الشرقیه (در شرق عربستان سعودی) در ساحل خلیج فارس است. این شهر، از مهم‌ترین شهر‌های منطقه شرقیه است که بندرش از مهم‌ترین بنادر عربستان در غرب خلیج فارس به شمار می‌رود.

این مسئول بلندپایه در ارتش یمن تصریح کرد که حمله مذکور، در پاسخ به حملات و جنایات سعودی و استمرار جنگ عربستان و تداوم ریختن خون مردم انجام شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.