تشرف جمعی از دختران مسلمان دنیا به حرم رضوی

۸۰ نفر از بانوان نوجوان ۱۴ تا ۲۰ سال از ملیت‌های و کشورهای مختلف فرانسه، تانزانیا و ماداگاسکار به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ۸۰ نفر از بانوان نوجوان ۱۴ تا ۲۰ سال از ملیت‌های و کشورهای مختلف فرانسه، تانزانیا و ماداگاسکار به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
 
این زائران که با هماهنگی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به حرم مطهر مشرف شده بودند، با بهره‌مندی از ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بازدید از موزه مرکزی حرم مطهر و تور حرم شناسی در نشست تخصصی که با موضوع حجاب اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.

فاطمه سامی موسی زائر مسلمان  از کشور ماداگاسکار در حاشیه بازدید از موزه گفت: برای نخستین بار توفیق داشتم به حرم مطهر مشرف شوم و این امام همام را زیارت کنم، بسیاری از شیعیان کشورم با توجه به وضع دشواری که دارند تنها آرزویشان زیارت این مرقد شریف است.

او با بیان اینکه احساس زیارت را نمی‌توان در قالب کلمات توصیف کرد، ادامه داد: به طور قطع حضور ما در حرم مطهر به غیر از زیارت ثمره‌های دیگری برایمان به همراه خواهد داشت، و مهمتر از آن هدفی است که برای ترویج حجاب اسلامی و حفظ طهارت، عفت و پاکدامنی زن مسلمان انجام شد.

این زائر مسلمان گفت:حجاب و پوشش نشانه عفت و از ارزش‌های ارزشمند انسان مسلمان است که منجر به طهارت و پاکى قلب و مقدمه‌اى براى رسیدن به قلب سلیم می‌شود.

سامی موسی افزود: امام رضا (ع) امام رئوف هستند و مهربانی و رأفت ایشان شامل حال همه مسلمانان جهان می‌شود، اما وظیفه ما است تا با تأسی به سیره امام رضا (ع)، پیام و رسالتشان را برای بهتر زیستن مومنان به جهان ارسال کنیم.

او با بیان این که گنجینه نفایس و موزه‌های آستان قدس رضوی بسیار تاثیرگذار بود،  تصریح کرد: این موزه مجموعه تاریخی را در دل خود گنجانده که میراث قرن‌ها نگهداری و حفاظت است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

جمعی از دختران مسلمان دنیا به مشهدالرضا مشرف شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.