ادامه مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی مبارزه با علف‌های هرز در ۷۰ هزار هکتار از مزارع استان در سال زراعی آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در ۶۴ هزار و ۹۶۴ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، گفت: ۲۶ هزار و ۶۵۴ هکتار از این مبارزه در مزارع گندم آبی و ۳۸ هزار و ۳۱۰ در مزارع گندم دیم استان انجام شد.

او افزود: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۷ هزار و ۶۶۲ هکتار، کشیده برگ در ۳۱ هزار و ۷۰۸ هکتار و توام در ۵ هزار و ۵۹۴ هکتار از مزارع گندم استان انجام شد.

زاغی سموم استفاده شده برای مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در مزارع گندم استان را گرانستار، توفوردی، لنتور، پوماسوپر، آکسیال، تاپیک، آتلانتیس، آتللو و آپیروس بیان کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال زراعی آینده مبارزه با علف‌های هرز در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم استان صورت گیرد که ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن علیه علف‌های هرز پهن برگ، کشیده برگ و به صورت توام در مزارع گندم آبی و ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار در مزارع گندم دیم باشد.

انتهای پیام/ م

پیش بینی مبارزه با علف‌های هرز در ۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار