نقش بزرگترین ارتش داوطلب جهان در جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم کشور هند یکی از مهمترین طرفین درگیری در جنگ محسوب می‌شد. این کشور با بیش از ۲.۵ میلیون نفر نیرو، بزرگترین ارتش داوطلب تاریخ را ایجاد کرده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  هند یکی از کشور‌های مهم در جنگ جهانی دوم محسوب می‌شد. کشوری که نیروی انسانی پرشماری داشت و این نیروی انسانی در کنار نیرو‌های بریتانیایی نقشی موثر در جنگ ایفا کردند.

نقش مهم هند در جنگ جهانی دوم / همیاری ۲.۵ میلیون نفری بریتانیا

حضور ارتش هند در طول جنگ با بیش از ۲ میلیون نفر در سال ۱۹۳۹ آغاز شد و تا سال ۱۹۴۵ به بیش از ۲.۵ میلیون نفر رسید. آن‌ها در سه قاره، آفریقا، اروپا و آسیا علیه ارتش‌های ایتالیایی، آلمانی و ژاپنی در بخش‌های پیاده نظام جنگیدند. نیرو‌های هندی تا جایی پر قوا ظاهر شده بودند که حتی شایع شده بود کشور‌های درگیر در جنگ ترجیح می‌دادند به جای هندی‌ها با خود بریتانیایی‌ها بجنگند.

نقش مهم هند در جنگ جهانی دوم / همیاری ۲.۵ میلیون نفری بریتانیا

البته هندی‌ها در راه کمک به بریتانیا کشته و زخمی‌های پرشماری نیز داشتند و بیش از ۸۷ هزار نفر کشته و بیش از ۳۴ هزار زخمی و ۶۷.۳۴۰ نفراسیر جنگی ثبت کردند. هندی‌ها در این جنگ بسیار مهم ظاهر شده بودند و برخی فرماندهان هندی معتقدند اگر هند نبود بریتانیا شکستی سنگین می‌خورد.

وینستون چرچیل برای ادای احترام به هندی ها، نشان "شجاعت بی نظیر" را به ارتش هند اهدا کرد. جنگ در اروپا پس از خودکشی آدولف هیتلر و تسلیم آلمان نازی در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ پایان یافت، اما در آسیا و اقیانوس آرام تا بمباران اتمی هیروشیما (۶ اوت ۱۹۴۵) و ناگازاکی (۹ اوت ۱۹۴۵) ادامه داشت.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

نقش مهم هند در جنگ جهانی دوم / همیاری ۲.۵ میلیون نفری بریتانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار