آقاجانی گفت: راه اندازی پردیس شماره ۲ آموزشی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی به ارتقای ظرفیت آموزش کمک می‌کند.

ضرورت تغییرات آموزشی در دانشگاه/ اکثر دانشکده‌های پزشکی دنیا دولتی نیستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم رونمایی اولین لابراتوار دیجیتال دانشگاه شهید بهشتی که در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده دندانپزشکی بهشتی با قدمتی بالا در جایگاه ممتازی از لحاظ علمی قرار دارد و این موقعیت برای دانشجویان بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه همواره باید جایگاه علمی را ارتقا داد، گفت: پردیس شماره ۲ آموزشی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی با هدف ارتقای ظرفیت آموزش در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

آقاجانی افزود: برخی از دانشجویان گله‌مند بوده که بیمار به اندازه کافی وجود ندارد به همین دلیل باید یک پردیس در قطب مرکزی با پوشش جمعیتی بالا راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه وابستگی به درآمدهای نفتی، فرصتی برای توسعه پژوهش و تجدید منابع نمی‌دهد، گفت:  اکثر دانشکده‌های پزشکی در دنیا دولتی نیستند و از منابع غیر دولتی استفاده می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه در فصل تعطیل تابستان باید از پژوهشگران در زمینه تحقیقات استفاده بهینه شود، تصریح کرد: توصیه می‌کنم از لحاظ آموزشی تغییراتی را در دانشگاه ایجاد کنیم و همچنین نتایج آزمون های دستیاری باید بررسی شود.

آقاجانی گفت: با رویکرد علمی باید برنامه ریزی های خوبی برای آموزش انجام داد و نباید در فکر افتخارات گذشته ماند.


بیشتر بخوانید: ساخت اولین استخوان مصنوعی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی


ارائه سالانه ۲۷۰۰ خدمت در دانشکده دندانپزشکی

در ادامه مراسم دالوند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از مراکز مهم دانشکده بحث لابواتور فک و دهان است که به تمام گروه‌ها سرویس دهی می‌کند.

وی افزود: از میان ۲ هزار و ۷۰۰ خدمت تنها ۵۰۰ خدمت به بیماران در داخل دانشکده ارائه می‌شود و اکثر مراجعه کنندگان، برای دریافت خدمات به بیرون از دانشگاه  می‌روند.

دالوند بیان کرد: در راستای به روز رسانی تجهیزات دانشکده دندانپزشکی لابراتوار دبجیتال راه اندازی شده است تا بستری مناسب برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در دانشگاه شهید بهشتی فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار