عرفانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده طغیان نداشت/ بیماری‌های تنفسی سوغات افزایش دما در مناطق سیلابی

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده طغیان نداشت.

بیماری های واگیر در مناطق سیل زده طغیان نداشته است/ بیماری های تنفسی سوغات افزایش دما در مناطق سیلابیعرفانی رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر از نظر بروز و شیوع  بیماری‌های واگیر در سراسر کشور و به خصوص در مناطق سیل‌زده هیچ گونه طغیانی مشاهده نشده است اما وزارت بهداشت تمامی موارد را به طور دقیق رصد و کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تشدید گرما در تابستان نسبت به سال گذشته در هیچ نقطه کشور گزارشی مبنی بر بروز بیماری‌های واگیر به طور غیرعادی به وزارت بهداشت ارسال نشده است.

عرفانی بیان کرد: در استان‌های سیل‌زده تا امروز با توجه به ادامه فعالیت همکاران در وزارت بهداشت و همکاری خوب مردم هیچ گونه همه‌گیری در مناطق سیل‌زده مشاهده نکرده‌ایم اما باید بگویم که با توجه به شرایط پایدار گرما در کشور، وزارت بهداشت آمادگی کامل را در زمینه مقابله با هر نوع بیماری واگیر دارد.

سالمندان و کودکان در معرض آفتاب سوزان قرار نگیرند

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم امروز بروز گرمازدگی با توجه به افزایش دما در اکثر نقاط کشور است، تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز گرمازدگی افراد به خصوص آن‌هایی که آستانه تحمل‌شان پایین‌تر یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند ترجیحاً از رفت‌وآمد غیرضروری بین ساعت ۱۰ تا ۴ بعدازظهر جلوگیری شود که در این بین سالمندان و مادران نیز جزو همین افراد محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: هنگامی که افراد کم تحمل و گروه‌های هدف در مواجهه با آفتاب قرار می‌گیرند آب بدنشان بسیار کاهش پیدا می‌کند و باید علاوه بر آب، نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی را جزو برنامه‌های روزانه غذایی خود قرار دهند.

عرفانی با اشاره به اینکه مصرف میوه، سبزی و دوغ کمک بزرگی به تامین املاح و ویتامین‌های بدن برای مواجهه با بیماری واگیر و گرمازدگی می‌کند، افزود: شایع‌ترین بیماری‌های واگیر در فصل گرما مسمومیت‌های غذایی و عارضه وبا است که در این میان می‌توان به بروز بیماری هپاتیت‌های A و E هم اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:۱۲ مورد ابتلا و ۲ فوتی تب کنگو در کشور


رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر منابع آب آشامیدنی بهداشتی و مطمئن باشد و مواد خام خوراکی مانند سبزی به درستی گندزدایی شود خطر بروز بیماری وبا بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تا امروز گزارشی مبنی بر بروز بیماری وبا در سراسر کشور به خصوص در مناطق سیل‌زده ارسال نشده است اما با توجه به افزایش دما و کاهش سطح آب‌های جاری، شرایط وقوع بیماری وبا افزایش پیدا می‌کند.

عرفانی ادامه داد: بیماری‌های هپاتیت‌های A و E که با علائمی مانند مشکلات گوارشی و زردی خودشان را نشان می‌دهند در صورت مشاهده شدن باید به پزشک مراجعه شود.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری‌های تنفسی یکی از مشکلات شایع امروز با توجه به افزایش دمای هوا در سراسر کشور است و موقع استفاده از استخر باید مواظب مسمومیت‌های گاز کلر و رعایت مسائل بهداشتی آب استخر باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار