بیش از ۲ میلیارد ریال کمک هزینه خیران باشتی به نیازمندان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت گفت: مردم این شهرستان در چهار ماه نخست امسال ۲ میلیارد و۱۹۳ میلیون ریال در قالب طرح‌های محسنین، اکرام ایتام و مراکز نیکوکاری به نیازمندان زیرپوشش این نهاد حمایتی کمک کردند.

بیش از ۲ میلیارد ریال کمک هزینه خیران باشتی به نیازمندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سید عبدالحمید ولی پور،مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت،گفت: حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از این اعتبار در قالب طرح‌های اکرم ایتام به صورت مستقیم و اهداء به مراکز نیکوکاری انجام شده است.

ولی پور افزود: هم اکنون ۱۶۸ فرزند یتیم و ۱۹۵ فرزند خانواده بی بضاعت در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

ولی پور در ادامه گفت: رفع مشکلات ایتام در زمینه تأمین مخارج، ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان ایتام از جمله مواردی است که از سوی حامیان انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشت افزود: افراد نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ایتام، یتیم مورد نظر خود را نیز برای کمک‌های مالی مستمر انتخاب کنند.

وی همچنین از اعزام ۵۱ نفر از مددجویان به اردو‌های زیارتی، آموزشی و سیاحتی در سال جاری خبر داد.

ولی پور توضیح داد: این اردو‌ها در قالب اعزام زنان سرپرست خانوار به کربلا و دختران و پسران به مشهد مقدس و شیراز انجام شد.

بیش از ۲ هزار خانوار در باشت زیر پوشش این نهاد حمایتی است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آن‌ها از طریق دریافت کمک‌های مردمی آغاز کرد و ۴۰ سال از فعالیت این نهاد می‌گذرد.

در سال‌های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود، ولی در سال‌های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک‌های مشاوره‌ای بخشی از این وظایف است.

انتهای پیام/پ

کمک خیران باشتی  به نیازمندان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.