رهایی هفت اعدامی با رضایت اولیای دم در جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در چهار ماه اول امسال با رضایت اولیای دم، هفت نفر محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: طی چهار ماه ابتدای سال ۹۸ با رضایت اولیای دم هفت نفر محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم جنوب استان کرمان داشتن روحیه گذشت و ایثار است، افزود: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۱۷ نفر محکوم به قصاص نفس در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافتند.

سلامی از اقدامات خداپسندانه خانواده‌های اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت کرده اند قدردانی و تشکر کرد و گفت: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

این مقام قضائی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان، مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان، در چهار ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۴ درصدی ورودی به زندان جیرفت و افزایش ۱۵ درصدی آزادی زندانیان را داشته ایم.

 با ورود حسین سلامی، دادستان جیرفت، قاضی ناظر زندان و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و وساطت رئیس زندان جیرفت، روحانیون، معتمدین و متنفذین محلی و تعدادی دیگر از خیرین و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه رهایی این افراد از قصاص نفس فراهم شده است.
انتهای پیام/ی

برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار