رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان خبر داد؛

ضرورت گام نهادن در بهبود اقتصاد کشور

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی از قبیل سلول‌های بنیادی، صنعت نفت و علوم روز دنیا بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی آقایی جودکی گفت: عمده‌ترین هدف جهاد دانشگاهی در حال حاضر، عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تحقق اهداف انقلاب فرهنگی، گسترش گرایش دینی و مذهبی در بین دانشجویان، توسعه فنّاوری با بهره گیری از نیرو‌های متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی ـ فرهنگی، و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در سطح دانشگاه‌هاست.

وی درخصوص ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاددانشگاهی در شرایط فعلی جامعه بیان کرد: با توجه به مأموریت جهاد دانشگاهی در کشور، جذب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی در سطح کشور از اولویت‌های این موسسه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با تاکید بر اثرگزاری فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و به ویژه در حوزه فرهنگی گفت: این مهم در شرایطی اتفاق می‌افتد که خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط اغلب فعالین و متولیان این امور وابسته به منابع مالی سنگین است و در این شرایط حضور دانشگاه‌ها و نهاد‌هایی همچون جهاددانشگاهی در چنین عرصه‌هایی به خودی خود یک ظرفیت محسوب می‌شود.

آقایی جودکی در خصوص نقش اقدامات عملی و ترویجی جهاددانشگاهی در مبحث رونق تولید عنوان کرد: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری (مد ظل العالی)، اهمیت بخشی به مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های کشور است که این شعار‌ها به عنوان یک سند راهبردی و راهگشا برای مسئولین و مردم قابل استفاده و منجر به رونق و پیشرفت کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شد، گام نهادن در خصوص بهبود اقتصاد کشور است، تصریح کرد: تحقق این شعار، نگاه مسئولین به ظرفیت‌های داخلی را می‌طلبد، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند با استفاده از دانش بومی گام‌های علمی بزرگی از قبیل سلول‌های بنیادی، صنعت نفت و علوم روز دنیا بردارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه شعار رونق تولید کاملا هوشمندانه طرح شده عنوان کرد: در مقطع فعلی کشور، که دشمن از راه جنگ اقتصادی وارد شده است، باید برای پیشرفت اقتصادی به رونق تولید پرداخت و با فعال کردن ظرفیت‌های بومی و ملی، از مشکلات عبور کرد.

وی افزود: تأکید مقام معظم رهبری در این شعار بیشتر خطاب به مردم است، چراکه اگر این مهم به دغدغه عمومی تبدیل شود، منجر به تحولی عظیم در رونق تولید و کمک به اقتصاد کشور در آینده خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان لرستان جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی با هویت اسلامی، برخوردار از منابع انسانی متعهد و کارآمد، با روحیه جهادی، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ با تعامل سازنده در عرصه ملی و بین المللی دانست و با بیان اینکه فرهنگ جهادی مجموعه‌ای از سرمایه‌های فکری و ارزشی است که بر رفتار اجتماعی انسان اثر می‌گذارد، خاطر نشان کرد: سازمان‌ها و نهادهابدون توجه به نیروی انسانی و نقش سازنده آن‌ها در ارائه خدمات، قادر به ادامه حیات نیستند.

آقایی جودکی تصریح کرد: در واقع میزان توانایی سازمان‌ها و نهاد‌ها در شناسایی، جذب و حفظ و توسعه سرمایه انسانی است و اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، بطور مؤثر فعالیت‌ها را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند.

وی با تاکید بر اهمیت روحیه انقلابی و جهادی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، یادآور شد: همین روحیه انقلابی و جهادی است که دشمنان نظام را مأیوس کرده است، که این رویه باید در بین جوانان ما و قشر دانشجو پررنگ‌تر شود و این وظیفه خطیر دانشگاه‌ها از جمله جهاد دانشگاهی است که به عنوان متولی در عرصه‌های فرهنگی، گفتمان سازی در حوزه فرهنگی پیشگام باشند و ضروری است تا این دستگاه‌ها بتوانند به هم نزدیک‌تر شده و با هم‌افزایی، اقدامات فرهنگی و گفتمان‌های ایجاد شده را تقویت کنند

انتهای پیام/د

جهاد دانشگاهی با دانش بومی گام‌های علمی بزرگی درصنعت نفت و علوم روز دنیا بردارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار