کشف ۱۰ تن فرآورده خوراکی ناسالم و غیر مجاز در زاهدان

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۰ تن فرآورده خوراکی ناسالم و غیر مجاز در شهرک صنعتی زاهدان با همکاری تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن کشف و ضبط شد.

۱۰ تن فرآورده خوراکی ناسالم و غیر مجاز در زاهدان کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مریم بیگمی سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مردمی درخصوص تولید و بسته بندی لواشک به صورت غیرمجاز در شهرک صنعتی زاهدان، بازرسان مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی با همراهی نمایندگان تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن به محل مراجعه و پس از محرز شدن تخلف، تمامی اقلام خوراکی مکشوفه توقیف و محل پلمب شد.

او بیان کرد: در بازدید بازرسان از محل، مقدار قابل توجهی لواشک فله تقلبی، مواد اولیه خوراکی و شیمیایی، دستگاه‌های تولید و بسته بندی لواشک و انواع برچسب‌های غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست مدیریت نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقلام خوراکی مکشوفه را شامل انواع لواشک، آلوچه فرآوری شده بسته بندی، شکلات و آبنبات ذکر کرد و افزود: بخشی از فرآورده‌های خوراکی و لواشک‌های انبار شده دارای برچسب و پروانه ساخت مجهول بودند و به دلیل شرایط بد نگهداری و همچنین تاریخ مصرف گذشته بودن، این اقلام قابلیت مصرف انسانی نداشت.

او ادامه داد: پرونده این واحد متخلف بلافاصله پس از تهیه گزارش کارشناسی و تکمیل مستندات، جهت صدور رای و طی مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع می‌شود.

بیگمی به مردم توصیه کرد که در زمان خرید فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی حتما به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت محصول که در ذیل نشان سازمان غذا و دارو درج می‌شود توجه کنند.

او بیان کرد: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را بصورت حضوری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۳۷۲۰۵۹-۰۵۴ به واحد اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایات غذا، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

کشف مواد غذایی ناسالم در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار