مهمترین رسالت خبرنگاران داشتن مواضع انقلابی و ارزش‌مداری است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: امروز داشتن مواضع انقلابی و ارزش‌مداری نخستین و مهمترین رسالت خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: امروز داشتن مواضع انقلابی و ارزش‌مداری نخستین و مهمترین رسالت خبرنگاران است.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی ضمن گرامی‌داشت هفته خبرنگار، شهید محمود صارمی را مظهر صداقت، شجاعت و امانت خواند و اظهار کرد: آنچه لازمه کار خبرنگاری بوده، شجاعت، صداقت و مطالبه‌گری است.

او خاطرنشان کرد: موتور محرکه افکار عمومی اصحاب رسانه هستند، قوه عاقله‌ای که در جریان‌های مختلف به ویژه در حادثه سیل با انعکاس خوب خبری خوش درخشیدند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان رسانه‌های استان را سالم، دلسوز و انقلابی عنوان و تصریح کرد: در استان رسانه‌ای منحرف نداریم، رسانه‌هایی که با مناعت طبع و سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده و رسالت واقعی خود را انجام و وقار رسانه‌ای را حفظ می‌کنند.

آیت‌الله میرعمادی در تشریح رسالت خبرنگاران در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و آگاهی‌بخشی، روشنگری و هدایت افکار عمومی بیان داشت: خبرنگار تعهد افکار عمومی را بر عهده دارد از این‌رو کاری بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار دارد.

او افزود: امروز دوره رسانه یا عصر فضای مجازی است که این مهم ناشی از تحول صنعتی و پیشرفت تکنولوژی است، امروز مقابله و جنگ به سمت این فضا کشیده شده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه خبرنگاران امروز در میدان جنگ نرم فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون جنگ نرم مهمترین چالشی است که دنیا با آن روبه‌رو است و تمام تعاملات دنیا بر محور رسانه می‌چرخد.

آیت‌الله میرعمادی در خصوص نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب اظهار داشت: در گام دوم انقلاب موضوع پیشرفت و ترقی کشور مطرح است که این مهم با اعتماد به‌نفس، حفظ استقلال و تکیه بر ظرفیت‌های درونی محقق می‌شود.

او با اشاره به تقابل و شکل‌گیری جبهه بین اسلام ناب و استکبارجهانی افزود: در گام دوم انقلاب شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم، امروز دنیا متوجه شده که خط مقاومت؛ خط سربلندی و پیروزی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان ادامه داد: در گام دوم انقلاب به دنبال برچیدن نفوذ آمریکا و محو رژیم صهیونیستی هستیم، همچنان‌که با سلاح اخلاق و معنویت بایستی رو به جلو حرکت کنیم

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور و همچنین حاکمیت اسلام، افزود: امروز نیازمند خبرنگار و رسانه در تراز و سطح انقلاب اسلامی در گام دوم هستیم.

او نخستین رسالت خبرنگاران را داشتن مواضع انقلابی و ارزش‌مداری عنوان و تصریح کرد: رسانه سازش‌کار و اجیری نمی‌تواند در گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی کند، رسانه انقلابی روحیه انقلابی و قدرت ایستادگی در برابر زر و زور و صاحبان ثروت دارد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه افشاگری رسانه‌ها موجب مبارزه با فساد در جامعه شد، گفت: تلاش برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین مطالبه‌گری حق‌گرایانه و تبدیل آن به گفتمان عمومی از دیگر رسالت‌های خبرنگاران است.

آیت‌الله میرعمادی پویایی خبرنگاران را در مطالبه‌گری دانست و افزود: بایستی در مطالبه‌گری اغراض سیاسی و جناجی دخالت داده نشود، همچنین منافع استان و نه مدیر در نظر گرفته شود، چرا که رسانه زبان مردم و نه متملق دستگاه اجرایی است.

اوبا تاکید بر اینکه امروز حق و منافع مردم و استان بایستی احیاء شود، اظهار داشت: رسانه‌ها باید سخن‌گوی مردم و نه سخنگوی دستگاه مدیر باشند

نماینده، ولی فقیه در لرستان بیان مطالب واقعی و امیدآفرین را از دیگر رسالت‌های خبرنگاران برشمرد و گفت: گسترش امید در جامعه از مهمترین وظایف رسانه‌ها در عصر کنونی است، خبرنگاران باید اخبار امیدبخش را همراه با مطالب واقعی منتشر کنند.

آیت‌الله میرعمادی با انتقاد از اینکه وعده‌های ایجاد اشتغال و فرمانده کارگروه اشتغال کجاست، گفت: با این وجود بایستی در برابر سیاه‌نمایی‌های دشمن ایستاد و مانع از ترویج افکار مایوسانه در جامعه شد.

او بر نقد مشفقانه و سعه‌صدری از سوی خبرنگاران و همچنین تقویت انتقادپذیری مدیران تاکید کرد و گفت: مدافع خبرنگاران و رسانه‌های انقلابی و ولایی هستم و همواره از آنان حمایت خواهم کرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: دودستگی در بین خبرنگاران بر سر منافع و پیشرفت استان نبایستی ایجاد نشود چرا که بهترین حافظ منافع استان خبرنگاران هستند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه از تبدیل شدن به رسانه تجیری پرهیز کنیم، افزود: قشری فرهیخته که پیشگام در حقوق و منافع مردمی هستند و بایستی متحد و منسجم در جهت پیشرفت استان گام بردارند.

او تصریح کرد: گاهی احساس می‌شود دانش و بنیه علمی در برخی خبرنگاران وجود ندارد، بنابراین تقویت و افزایش سطح علمی را می‌طلبد

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر پیگیری منویات رهبری و تلاش و تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی توسط رسانه‌ها افزود: رسانه‌ای که منویات مقام معظم رهبری را پیگیری نکند به انقلاب و خون شهدا جفا کرده و بایستی در این حوزه فعال‌تر شود.

 

انتهای پیام/ب

داشتن مواضع انقلابی و ارزش‌مداری مهمترین رسالت خبرنگاران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار