اعلام جزئیات برگزاری بیست‌ودومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

معاون رسانه ملی از ارسال ۹۲۹۷ اثر در بخش‌های خبر، سیما، صدا، فضای مجازی و پژوهش و شعر و موسیقی به دبیرخانه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی معاون رسانه ملی در نشست خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اگر در میدان جنگ توپ‌ها و تانک‌ها و سربازان نقش آفرینی می‌کردند، امروزه قلم ها، استودیو‌های رادیو و تلویزیونی و فضای مجازی هستند که اعلام فتح و پیروزی در عرصه‌های مختلف میکنند و می‌توان گفت که امروز سنگر‌ها در جنگ نرم و سخت جابجا شده است.

دارابی با اعلام اینکه جشنواره بیست و دوم از ۲۵ تا ۲۷ مرداد در خراسان شمالی و در شهرستان بجنورد به میزبانی استانداری خراسان شمالی برگزار می‌شود افزود: شعار جشنواره «شبکه‌های استانی، توسعه پایدار و رونق تولید» است چراکه توسعه پایدار نخستین رسالت شبکه‌های استانی است.

او با اعلام اینکه در مراسم افتتاحیه که جمعه ۲۵ مرداد با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود علاوه بر قدردانی از برخی مدیران صداوسیمای استان‌ها از جمعی از مشاهیر و مفاخر استان و خانواده معظم شهدا نیز قدردانی می‌شود، گفت: به عبارتی ۱۰ نفر از هنرمندان ملی، ۱۰ نفر از مفاخر استانی، ۵ خانواده شهید و ۲۰ نفر از برگزیدگان که تندیس جشنواره را در بخش‌های مختلف بدست آورده اند تجلیل خواهند شد و آثار برگزیده در چند بخش شامل خبر، موسیقی و شعر، پژوهش، تولیدات حوزه صدا و سیما و فضای مجازی معرفی می‌شوند.

معاون رسانه ملی با بیان اینکه ۸۷ نفر از استادان و صاحب نظران بنام امر داوری را برعهده گرفتند اظهار کرد: ۹۲۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از این میان ۱۷۴۲ اثر در هیئت بررسی و انتخاب برگزیده و به مرحله بعدی رسیدند که شامل ۱۴۶ اثر در حوزه سیما، ۴۵۴ اثر در حوزه صدا، ۲۴۷ اثر در حوزه فضای مجازی، ۵۳۰ اثر در حوزه خبر، ۲۶۸ اثر در حوزه شعر و موسیقی، ۲۹۷ اثر در حوزه پژوهش و تحقیقات می‌شدند.

او افزود: در پایان ۲۶۰ اثر به تناسب رتبه‌های کسب شده دیپلم افتخار، لوح سپاس، جوایز نقدی و تندیس دریافت می‌کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در کنار جشنواره، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان را نیز دنبال می‌کنیم گفت: در این زمینه برنامه «هفته فرهنگی هنری استان» از ۲۱ تا ۲۷ مرداد در بجنورد برگزار می‌شود و برنامه سازان محبوب کودکان و نوجوانان به میان فرزندان ایران زمین رفته و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم ما عدالت رسانه‌ای و تلاش برای تمرکززدایی از پایتخت و بردن جشنواره به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار بوده است اظهار کرد: جشنواره بیست و سوم در اردبیل برگزار می‌شود.

دارابی با بیان اینکه همه چیز در استان خراسان شمالی آماده است و امیدواریم جشنواره به خوبی برگزار شود گفت: برای افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌های خوبی تدارک دیده ایم.

انتهای پیام/  ر

جزئیات برگزاری بیست‌ودومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

برچسب ها: صدا و سیما ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.