هم افزائی کمیته امداد و تبلیغات اسلامی استان یزد در ترویج فرهنگ زکات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ترویج فرهنگ زکات با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در نشست هم اندیشی فرهنگ سازی و ترویج زکات که با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ترویج فرهنگ زکات با یکدیگر همکاری می‌کنند.

او افزود: همکاری و مشارکت در ترویج و فرهنگ سازی زکات و تشویق کشاورزان و دام داران به پرداخت زکات با استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر در شهرستان‌ها و روستا‌های استان از جمله مصوبات نشست هم اندیشی مسئولان کمیته امداد و تبلیغات اسلامی استان یزد بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: تشویق و ترغیب روحانیون و مبلغان در تبلیغ، اطلاع رسانی و احیای فریضه الهی زکات، انفاق و دستگیری از فقرا و نیازمندان و همچنین معرفی مبلغان و عاملین علاقه‌مند همکاری به دبیرخانه شورای زکات استان (کمیته امداد) از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اوگفت: تلاش برای هدایت نذورات خیران و نذردهندگان و کمک‌های آنان در طول سال به ویژه عید سعید قربان، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و همچنین ایام برداشت محصولات زراعی و باغی برای فقرا و نیازمندان از دیگر مباحثی بود که مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

مشعل چی با بیان اینکه ۵۴۷ مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۱ درصد زکات پرداختی مستحب و ۹ درصد واجب بوده است.

انتهای پیام/ی

تلاش مسئولان جهت فرهنگ سازی و ترویج زکات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار