نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

اخبار گزینشی و خودسانسوری از معضلات حوزه فرهنگ است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: انتشار اخبار گزینشی و خودسانسوری از سوی برخی نشریات از معضلات حوزه فرهنگ است.

اخبار گزینشی و خودسانسوری از معضلات حوزه فرهنگ استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتشار اخبار گزینشی و خودسانسوری از سوی برخی نشریات از معضلات حوزه فرهنگ است که باید تدابیری در این راستا اتخاذ شود، گفت: چنانچه نشریات، اسیر احزاب و جناح‌های سیاسی شوند قطعا تاثیرگذاری لازم را میان مردم نخواهند داشت که در این راستا می‌طلبد نوع پوشش خبر تغییر کند.

او تاکید کرد: نیاز مالی خبرنگاران و مطبوعات نباید سبب شود اهالی فرهنگ بلندگوی مسوولان رسمی باشند، خبرنگاران باید حرفه‌ای عمل کنند نه اینکه تریبون فرد و صنعت خاصی باشند.

سلیمی خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای همه ملت عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم خبرنگاران باید مستقل و بدون هیچگونه وابستگی به حزب و صنعت خاصی فعالیت کنند.

او با اشاره به اینکه در ماده ۱۶ برنامه ششم مطبوعات از پرداخت هر نوع مالیاتی معاف هستند، گفت: نمایندگان مجلس نمی‌توانند در خصوص بیمه، مالیات، حق الزحمه و یارانه‌ها به صورت مستقیم در مجلس طرحی ارائه کنند و وزارت ارشاد به عنوان نماینده دولت باید طرح را به مجلس ارائه کند تا توسط نمایندگان مجلس مصوب شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: هم اکنون وزارت ارشاد در خصوص مطبوعات تبعیض‌آمیز برخورد می‌کند که این تبعیض بهت‌آور است و منصفانه نیست.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس در کشور به دنبال شفافیت هستند و باید عنوان کرد کمک‌های وزارت ارشاد برای ما شفاف نیست که می‌طلبد درباره نحوه میزان کمک‌ها به موسسات پاسخ دهد.

سلیمی با بیان اینکه اکنون فضای مجازی بی‌سامان است، تاکید کرد: برخی از فعالان شبکه‌های فضای مجازی فاقد مجوز هستند و مسبب آشفتگی و شایعه پراکنی در فضای مجازی هستند که از وظایف قانونی اداره کل ارشاد است که این فضا را مدیریت کند تا با آبروی مردم و نظام بازی نشود.

او افزود: اکنون که در آستانه فصل انتخابات قرار داریم باید تمام شبکه‌های مجازی مجوز لازم را از سوی ارشاد دریافت کنند.

انتهای پیام/م

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جمع خبرنگاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.