اشرف غنی:

مردم تسلیم زور نمی شوند و به صورت گسترده در انتخابات شرکت خواهند کرد

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تهدید طالبان مبنی بر برهم زدن انتخابات گفت: مردم افغانستان تسلیم زور نمی شوند.

اشرف غنی: مردم تسلیم زور نمی شوند و به صورت گسترده در انتخابات شرکت خواهند کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تهدید گروه طالبان مبنی بر برهم زدن انتخابات و حمله به تجمعات مربوط به این روند گفت: مردم افغانستان تسلیم زور نمی شوند.

وی در نشستی در کابل اظهار داشت: مردم تسلیم زور نمی شوند و در انتخابات به صورت گسترده شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: «طالبان اعلامیه ای داده است که به نشست های انتخاباتی حمله می کنند؛ بارها چنین تهدیدهایی کرده اند و در انتخابات پارلمانی هم تهدید کرده بودند. مردم افغانستان را بشناسید که تسلیم زور نمی‌شوند.»

اشرف غنی تاکید کرد: «اگر به ما با زور گفته شود که یک کار را نکنید، ما بر عکس همان کار را انجام می دهیم.»

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز از تهدید گروه طالبان برای اختلال در روند انتخابات ابراز تاسف کرده است.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی این کمیسیون اظهار داشت: انتخابات یک روند مدنی و ملی است که صاحب آن مردم افغانستان هستند. کمیسیون مستقل انتخابات متعهد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان/ مهر است و ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم به جای تهدید، در برگزاری آن با ما همکاری کنند.

گفتنی است که طالبان روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که این گروه با جدیت برای جلوگیری از برگزاری انتخابات تلاش می کند و مانع تشکیل کمپین های انتخاباتی خواهد شد. طالبان همچنین از مردم خواسته است که برای دور شدن از خطرات حمله این گروه، به تجمعات انتخاباتی نروند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.