عبدالله: مداخلات ریاست جمهوری در امور کمیسیون انتخابات متوقف شود

رئیس اجرائی دولت افغانستان در بیانیه ای تاکید کرد که ارگ ریاست جمهوری در امور انتخابات مداخله می کند و این روند باید متوقف شود.

عبدالله: مداخلات ریاست جمهوری در امور کمیسیون انتخابات متوقف شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری اخیرا نور محمد نور را به عنوان مشاور ارشد کمیسیون انتخابات منصوب کرده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان که خود از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است با صدور پیامی با انتقاد از عملکرد ریاست جمهوری تاکید کرد که این انتصاب مداخله ارگ در امور انتخابات است و این روند باید متوقف شود.

عبدالله خواستار برکناری فوری نور محمد نور شده و گفته است: «ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی این اقدام را غیر قانونی دانسته و مداخله صریح در امور کمیسیون تلقی می‌کند. ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به این باور است که با در نظرداشت تجربه‌های تلخ گذشته، مداخلات حکومت در امور کمیسیون‌ها و نقش مسئولان پیشین این نهاد در سازماندهی تقلب، گماشتن مجدد مسئولان قبلی و معزول این نهاد به اعتماد مردم بالای کمیسیون‌‌ها ضربه می‌زند و از برگزاری یک انتخابات شفاف، سراسری و با اعتبار جلوگیری می‌کند.»

در اعلامیه ریاست اجرائی دولت افغانستان تاکید شده است: «ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی مراتب اعتراض خویش را در این زمینه ابراز می‌دارد و خواهان برکناری سریع آقای نور از این سمت و توقف مداخلات ریاست جمهوری در امور داخلی کمیسیون‌ها است.»

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهرسال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.