عبدالله: جانب داری نیروهای امنیتی از یک جریان انتخاباتی، صدمه ای جبران ناپذیر به اعتماد مردم می زند

رئیس اجرائی دولت افغانستان بر لزوم بی طرف ماندن نیروهای امنیتی در روند انتخابات تاکید کرد.

عبدالله: جانب داری نیروهای امنیتی از یک جریان انتخاباتی، صدمه ای جبران ناپذیر به اعتماد مردم می زندبه گزارشحوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز در نشست «بورد هماهنگی پلیس» در کابل بر لزوم بی طرف ماندن نیروهای امنیتی در روند انتخابات تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هر فرد از نیروهای امنیتی افغانستان حق دارد در انتخابات به نامزد مورد نظرش رای بدهد اما این حق را ندارند که مردم را به طرف جناح خاصی تشویش و یا مجبور به رای دادن کنند.

عبدالله افزود: «انتخابات ها می‌گذرند اما اگر نیروهای امنیتی و دفاعی ما این طور شهرت پیدا کنند که این ها جانب‌داری می‌کنند از نامزد و یا نامزدانی، این یک صدمه بسیار جبران‌ناپذیر به اعتماد مردم به پلیس و نیروهای امنیتی و دفاعی خواهد بود.»

رئیس اجرائی دولت افغانستان به مسئولان وزارت داخله/ کشور افغانستان تاکید کرد که بی طرف ماندن نیروهای پلیس در روند انتخابات را در اولویت کاری شان قرار دهند.

وی با بیان اینکه بی طرفی نیروهای امنیتی در روند انتخابات ریاست جمهوری امتحانی برای آنها است، ابراز امیدواری کرد که نیروهای امنیتی این امتحان را با موفقیت سپری کنند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.