لزوم هوشیاری پنبه کاران درباره شناسایی زود هنگام آفت پنبه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مهمترین زمان اولیه مبارزه با آفت محصول پنبه، ضدعفونی بذر است که اطلاع رسانی و آموزش لازم به کشاورزان ارائه شد.

لزوم هوشیاری پنبه کاران درباره شناسایی زود هنگام آفت پنبه

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سایر مراحل پرورش گیاه پنبه با توجه به شرایط اقلیمی موجود که گرم و خشک است، کشاورزان باید مزارع را به خوبی بررسی کنند تا در زمان مناسب آفات را شناسایی کرده و به موقع با آن برخورد نمایند تا از وارد آمدن هر چه بیشتر خسارت جلوگیری کنند.

او تصریح کرد:شهرستان‌های سرخس، سبزوار و رشتخوار عمده کشت پنبه در استان را دارند و باید به منظور عملکرد بهتر و برداشت محصول مناسب در مبارزه با آفت این محصول از جمله سنگ پنبه و کرم قوزه هوشیار باشند تا از وارد آمدن خسارت جلوگیری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: علاوه بر این، مسئله مهم در این است که کشاورزان سم را از مراکز مجاز تهیه کنند تا در حین عملیات مبارزه به دلیل مشکلات سموم غیر مجاز و بدون شناسنامه شاهد وارد آمدن خسارت مضاعف به محصول خود نباشند.

حلاج نیا افزود: امسال ۲۱ هزار هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام//م. ن
 

هشدار جهاد کشاورزی درباره شناسایی زود هنگام آفت پنبه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار