۳۹۲ تن انواع فراورده‌های لبنی در کارخانجات لبنی نیشابور تولید می شود

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: روزانه ۳۹۲ تن انواع فراورده‌های لبنی در کارخانجات لبنی نیشابور تولید می شود و۲۰ درصد فراورده‌های لبنی تولیدی شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

۳۹۲ تن انواع فراورده‌های لبنی در کارخانجات لبنی نیشابور تولید می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد علی فرهمندراد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت:  تعداد ۸۰ واحد صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی تحت پوشش جهاد کشاورزی در سطح نیشابور فعال است که ۱۶ واحد لبنی با ظرفیت اسمی در حدود ۱۵۸۹۷۰ تن در سال و تولید واقعی ۱۱۷۷۰۰ تن در سال انواع فراورده‌های لبنی را تشکیل می‌دهد.

او با بیان اینکه نیشابور مقام اول را در زمینه تولید شیر خام داشته تصریح کرد: روزانه ۷۲۰ تن شیر خام در این شهرستان تولید و به کارخانجات  سایر شهرستان‌ها و حتی خارج از استان صادر می‌گردد.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت:  در حال حاضر در کارخانجات لبنی شهرستان تعداد ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۲۰۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است،

فرهند رادافزود : محصولات کارخانجات لبنی شهرستان شیر، پنیر، ماست، دوغ، کره و شیرخشک به صورت بسته بندی می‌باشد .

اوبا بیان این مطلب که تامین خوراک دام شهرستان توسط ۱۵ کارخانه تولید خوراک آماده دام فعال با ظرفیت ۳۶۰۰۰۰ تن در سال صورت می‌گیردتصریح کرد: در سال جاری تا کنون مبلغ ۱۹۹۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه‌ای ومبلغ ۱۸۰۴۰۰ میلیون ریال سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته است.

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: باید مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاران لحاظ شود و از صنعتی که میتوان  به سمبل صنعت شهرستاننام برد با ایجاد دامداری‌های صنعتی و حمایت از زیر بخش‌های کشاورزی به‌عنوان تأمین‌کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیاتدر کاهش هزینه‌های تولید مؤثر باشد.

فرهمندراد افزود: با بیان اینکه سرانه‌ی مصرف شیر در کشور پایین است اعلام کرد افزایش مصرف شیر خود به خود باعث کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.
 
انتهی پیام// س. ح
 

نیشابور مقام اول را در زمینه تولید شیر خام به خود اختصاص داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.