مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مهمترین راه مبارزه با کرم خراط و آفات چوب خوار و سرشاخه خوار‌ها تغذیه و تنظیم آبیاری درختان است.

بالا زدن آستین همت باغداران استان برای مبارزه با کِرم خراطبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اگر درخت ضعیف باشد کرم و آفت چوب خوار به او حمله می‌کند به همین دلیل خشکسالی یکی از مهمترین عوامل طغیان آفاتی مانند کرم چوب خوار است.

او با بیان اینکه تقویت درخت مهمترین راه مبارزه با این آفت است تصریح کرد: باغداران می‌توانند علاوه بر آموزش‌های ارائه شده به آنان اطلاعات لازم را از طریق کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی نیز دریافت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هرس شاخه‌های آلوده، کنترل غیر شیمیایی و استفاده از سموم شیمیایی با اندازه کارشناسی شیوه مبارزه با این آفت در صورت ورود کرم به داخل درخت است.

حلاج نیا افزود: آفت کرم خراط بیشتر دو درخت گردو و سیب را هدف قرار می‌دهد و تا کنون مبارزه با این آفت در استان خراسان رضوی به صورت شیمیایی صورت نگرفته است.

انتهای پیام//ح. ص
 

تغذیه و تنظیم آبیاری درختان مهمترین راه برای مبارزه با آفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.