جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛

برخورد با اخلالگران اقتصادی در ۱۵۷ گمرک اصلی کشور

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: پلیس امنیت اقتصادی و قضایی نیروی انتظامی با هدف برخورد با اخلالگران اقتصادی در ۱۵۷ گمرک اصلی کشور در حال استقرار است.

برخورد با اخلالگران اقتصادی در ۱۵۷ گمرک اصلی کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار ایوب سلیمانی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت‌های نیروی انتظامی متناسب با نیاز‌های کشور و نظام در هر برهه‌ای تعیین و تعریف می‌شود.

بر همین اساس انعطاف پذیری بالایی در ساختار نیروی انتظامی وجود دارد و ماموریت‌ها به اقتضای شرایط نسبت به ایجاد ساختار با تمرکز روی آن‌ها تعریف می‌شود.

وی افزود: در دوره اخیر تهدید‌ها و فشار‌های دشمن موجب به هم زدن و ایجاد اختلال امنیت اقتصادی شده است. این اختلال هم توسط دشمن هدایت شده و هم توسط برخی از سودجویان داخلی رقم خورده است؛ لذا بر همین اساس پلیس امنیت اقتصادی با هدف پیگیری و پیشگیری از گسترش این اختلال تشکیل شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اقتصادی با مجموعه مستقل، کادر قوی و ورزیده برای تامین امنیت اقتصادی و قضایی در اواخر سال گذشته با اولویت‌های اساسی برای سال جاری شکل گرفت و محور کار پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق و ارز به صورت همه‌جانبه و در همه عرصه‌های کشور دنبال شد.

وی بیان داشت: با آسیب‌شناسی که صورت گرفت، در مبادی که بیشتر محل ورود یا توزیع کالای قاچاق و یا کالا‌های مورد توجه سودجویان و دشمنان است در اولویت کاری قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: با پیگیری موفق شدیم پلیس امنیت را در گمرک‌های کشور مستقر کنیم. قرار است در ۱۵۷ گمرک کشور پلیس امنیت مستقر شود، که این استقرار از گمرک‌های اصلی شروع شده است.

بر اساس همین گزارش، جانشین فرمانده انتظامی کشور در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: همچنین به مرزبانی هم ماموریت ویژه داده شده که از خروج کالا‌های اساسی که با وضعیت جدید به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود جلوگیری کند. همچنین مقابله با قاچاق سوخت نیز به شدت پیگیری می‌شود و تاکنون در کشفیات قاچاق سوخت افزایش آمار صد درصد ثبت شده است.

سلیمانی تصریح کرد: با ورود کالا‌هایی که تولیدات داخلی دارند و ورودشان به رونق تولید و تولید ملی لطمه وارد می‌کند مقابله شده است و هم اکنون سازماندهی گسترده‌ای در زمینه‌های ذکر شده توسط ناجا صورت گرفته و ماموریت‌ها در حال اجرا است.

وی بیان داشت: به مردم اطمینان می‌دهیم که نیروی انتظامی مقتدر، هوشیار، با اشراف اطلاعاتی مورد نیاز، مصمم با و ساز و کار مناسب، آماده است تا اجازه ندهد سودجویان داخلی و دشمنان خارجی امنیت کسب و کار و تولید مردم را دچار اختلال و مشکل کند و اگر مشکلات جزئی وجود داشته باشد در آینده شاهد برطرف شدن آن‌ها خواهیم بود. البته پلیس هم بدون کمک و یار مردم نمی‌تواند کاملاً موفق عمل کند در این زمینه دست یاری هم به سمت همه مردم دراز می‌کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است. در حقیقت ۷۵ درصد کشفیات دنیا کار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است. یا به عبارتی، ۷۵ درصد تولیدات مواد مخدر در دنیا توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

انتهای پیام/ز 

۷۵ درصد تولیدات مواد مخدر در دنیا توسط نیروی انتظامی کشف می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.