خسارت ۸۳ میلیارد تومانی طوفان به کشاورزان قاینی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین از خسارت ۸۳۶ میلیارد ریالی طوفان به کشاورزی قاین خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  سجادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قاین از خسارت ۸۳۶ میلیارد ریالی طوفان به کشاورزی قاین خبر داد و گفت: کاشت درخت در اطراف اراضی کشاورزی سرعت باد را کاهش و خسارت طوفان به اراضی کشاورزی را به حداقل می‌رساند.


او افزود: اواخر تیرماه امسال باد شدید با بیشینه سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت خراسان‌جنوبی را در نوردید که گرد و خاک شدید ناشی از این باد دید افقی را تا چهار کیلومتر کاهش داد.


سجادی با بیان اینکه شهرستان قاینات نیز از این تندباد در امان نماند، بیان داشت: گرمای شدید، تف باد‌ها و طوفان‌های تابستانی نیز ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای به بخش کشاورزی شهرستان به خصوص محصولات زرشک، عناب و پسته وارد کرد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائن از زیان ۸۳۶ میلیارد ریالی طوفان به کشاورزی قاینات خبر داد و افزود: بر اثر گرمای شدید و وزش باد‌های گرم به دو هزار و ۷۳۰ هکتار از باغ‌های زرشک، یک هزار و ۶۸۰ هکتار پسته کاری و ۱۲۰ هکتار باغ‌های عناب شهرستان خسارت قابل توجهی وارد شد.


سجادی اعلام کرد: بیشترین خسارت مربوط به باغداران آرین‌شهر، سده، روم، خشک، شهرک قدس، گل‌گنج، زمانی، برج‌محمد، گرازان، نیک، سراب و آفریز بوده است.


او از کشاورزان خواست برای کاهش خسارت طوفان و باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان نسبت به احداث بادشکن زنده در اراضی کشاورزی خود اقدام و گفت: کاشت درخت در اطراف اراضی کشاورزی سرعت باد را کاهش و خسارت طوفان به اراضی کشاورزی را به حداقل می‌رساند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائن همچنین در خصوص اخطاریه جدید سازمان هواشناسی، مطرح کرد: از روز سه‌شنبه تا پایان این هفته وزش باد شدید تا خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در منطقه به خصوص نیمه شرقی استان خواهد شد.


سجادی گفت: وزش باد شدید ممکن است باعث خسارت‌هایی مانند شکستن تیر‌های فرسوده برق و یا درختان شود لذا از کشاورزان خواستاریم توصیه‌های سازمان هواشناسی را جدی بگیرند.
انتهای پیام/ب


خسارت طوفان در قاین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.