لزوم اصلاح سبک زندگی دانش آموزان

استاندار کرمان گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در سه بخش سوادآموزی، استفاده از نقش جامعه پذیری دانش آموزان برای آشناکردن آن‌ها با سهم خود در جامعه و اصلاح سبک زندگی حضوری فعال و موثر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمدجواد فدائی استاندار کرمان صبح امروز در همایش پلیس و آموزش و پرورش بر تعیین سنجش شاخص‌های تاثیرگذاری برنامه‌های سوادآموزی، اصلاح سبک زندگی و جلب همکاری دانش آموزان برای آشنا کردن آن‌ها با سهم خود در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های هدفمند شاهد مدارس و جامعه‌ای کم خطر‌تر و کم آسیب‌تر باشیم.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته تفاهم نامه‌هایی برای همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی تدوین شده که لازم است این موارد ارزیابی شوند تا بتوان از تجربیات گذشته برای آینده استفاده کرد.

استاندار کرمان اظهار کرد: مسائل مربوط به امنیت و نظم باید به سه بخش امنیت دانش آموزان در مدارس، امنیت دانش آموزان در جامعه و به ویژه در مسیر خانه تا مدرسه و نقش دانش آموزان و آموزش و پرورش در ایجاد نظم و امنیت جامعه بررسی شوند و این بررسی‌ها منجر به دستورالعمل‌هایی شود که سازمان‌ها بر اساس آن وظایف خود را انجام دهند.

فدائی با اشاره به این مطلب که ایجاد امنیت دانش آموزان در مدارس بیشتر به ماموریت‌های آموزش و پرورش مرتبط است، تاکید کرد: ایجاد امنیت دانش آموزان در جامعه و در مسیر خانه تا مدرسه نیازمند کار‌های مشترک بین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش است و آمار نشان می‌دهد در این بخش باید بسیار فعال عمل کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که سالانه ۲۰۰ دانش آموز به دلیل حوادث مدرسه و خارج از مدرسه جان خود را از دست می‌دهند، گفت: برآورده کردن انتظار جامعه از آموزش و پرورش برای ایجاد نظم و امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نیازمند کار‌های زیادی است و در دنیا تجربیات زیادی در این حوزه وجود دارد که می‌توان از این تجربیات استفاده کرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: ۱۴ میلیون دانش آموز و ۲ میلیون نفر فرهنگی داریم و به صورت مستقیم جامعه هدف این نهاد ۴۰ میلیون نفر است و از این نظر آموزش و پرورش می‌تواند روی رفتار‌های خانواده‌ها تاثیرگذار باشد.

 فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این همایش گفت: به دلیل اهمیت ارتباط کاری با جامعه بزرگ فرهنگ، تعلیم و تعلم، اجرای ماموریت‌های مشترکی که در حال حاضر به دلیل اوقات فراغت دانش آموزان انجام می‌شود و به منظور برنامه ریزی دقیق برای سال تحصیلی آینده جلسات مشترکی با آموزش و پرورش برنامه ریزی و اجرا شده است.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: نیروی انتظامی تصمیم دارد با بهره گیری از سرمایه‌های عظیم فرهنگی و جامعه فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان بستر مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان و اجرای ماموریت‌های ذاتی نیروی انتظامی فراهم کند.

وی به نقش فرهنگیان و دانش آموزان در ارتقای نظم و انضباط اجتماعی اشاره و بیان کرد: تهیه بستر‌های مناسب برای اجرای ماموریت‌های مشترک نیروی انتظامی و آموزش و پرورش باید در پرتوی ارتقای تعامل موجود انجام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مکمل تربیتی در تربیت دانش آموزان نقش مهمی دارد، گفت: در پرتوی تعامل موجود باید زمینه‌های لازم برای هدایت دانش آموزان در مسیر صحیح را فراهم کرد.

ناظری اظهارداشت: برقراری نظم و امنیت در اطراف مدارس، پاکسازی اطراف مدارس، جلب مشارکت حداکثری دانش آموزان و توسعه همکاری‌های والدین از جمله مواردی است که نیروی انتظامی در رابطه با مدارس در دستور کار خود دارد.

وی اظهارکرد: جامعه خدمتگزار در بخش‌های مختلف این نظام مدیون معلمان، آموزگاران و جامعه فرهنگی بوده و هست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گفت: آموزش همراه باید لذت نشاط و شادابی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود که در این راستا نیاز به تعامل و همکاری سایر مجموعه‌ها نیز وجوددارد.

احمد اسکندری نسب افزود: باید تلاش کرد که خانواده‌ها را با آموزش و پرورش همراه کرد، زیرا در حال حاضر مهمترین موضوع مورد توجه آن‌ها موضوع تحصیل است و شاید تا حدودی به مسائل آموزشی و پرروشی کمتر توجه می‌شود.

وی با تاکید بر این مطلب که تلاش می‌شود که آموزش و پروش از یک نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و آموزشی تغییر رویکرد دهد، عنوان کرد: امیدواریم در سایه تعاملات موجود بتوان محیط مدارس را به مدارس با نشاط و تربیت محور تبدیل کرد.

وی به کمبود مشاور در مدارس اشاره و بیان کرد: بر اساس استاندارد‌های موجود باید یک هزار و ۷۵۰ مشاور در مدارس استان حضور داشته باشند که در حال حاضر ۷۳۰ مشاور در حال فعالیت هستند.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش و نیروی انتظامی نیز امضاء شد.

انتهای پیام/ی

حضور فعال آموزش و پرورش در حوزه سواد آموزی

برچسب ها: استانداری ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار