سردار سلیمانی مطرح کرد؛

اقتصاد ابزار زورگویی کشورهای غربی علیه ایران است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تنها ابزار دشمن علیه مردم ایران، تحریم‌های اقتصادی است.

مبنای نظام استکباری دنیا سرمایه داری است/ اقتصاد محور زورگویی کشورهای غربی علیه ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: قدردان تمام نیرو‌های پلیس امنیت اقتصادی در کشور هستیم.

او با بیان اینکه علت وقوع اکثر جنگ‌ها در طول تاریخ ریشه در مسائل اقتصادی داشته است، افزود: در دوران استعمار که صد‌ها سال در غرب و کشور‌های قدرتمند غربی به طول انجامید، آفریقا، آمریکای جنوبی را زیر سلطه خود قرار دادند.

سردار سلیمانی گفت: اگر اروپا قدرت و توسعه پیدا کرده و اکنون ثروتمند شده است، به دلیل به غارت بردن ثروت کشور‌های جهان سومی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در قرن ۱۷ استعمار و استعمارگری با چالش جدی روبه‌رو شد، مردم ستم دیده یک حرکت عمومی را علیه استعمارگران بزرگ جهان برپا کردند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: موضوع جهانی سازی که امروز شعار برتر سرمداران استعمار جهانی است، در قرن ۱۷ برای اولین بار مطرح شد و گفتند که بازار، ثروت، فروش دنیا از آن ما (استعمارگران) باشد و اقتصاد مستقلی شکل نگیرد و خرید و فروش کالا‌ها از آن ما باشد.

او افزود: پرهیز از جنگ بین کشور‌های استعمارگر از جمله اقدامات سران کشور‌های استعمارگر بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی‌ها معتقد هستند که همه بچه‌های دنیا باید با قانون آن‌ها تربیت شوند، سند ۲۰۳۰ را آن‌ها تصویب کردند، قانون کسب و‌ کار، دانشگاه‌ها، استانداردسازی را از اجرائیاتی می‌دانند که خود آن را ثبت کرده‌اند.

او گفت: غربی‌ها با دو قطبی سازی نظام‌ها، مردم را پراکنده می‌کنند تا برای اداره دنیا عمل کنند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پس از این‌ها بود که انقلاب ما شکل گرفت و علیه همه باور‌ها و مبانی و مکتبی که طی دهه‌ها و سده‌ها شکل گرفته بود، قیام کردند.

او گفت: مبنای نظام استکباری دنیا سرمایه داری و ریشه در اقتصاد است، هر چه که به اقتصاد صدمه بخورد باید با آن جنگید.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از نخستین اقداماتی که اوایل انقلاب در سال ۵۸ توسط دشمنان کشور علیه ما صورت گرفت، تحریم اقتصادی کشور ما بود و آن‌ها از ابزار اقتصادی استفاده کردند. دشمن در آن زمان گام به گام به جلو آمد و به دنبال براندازی نظام سیاسی ما بود.


بیشتر بخوانید: استفاده از ظرفیت موسسات حفاظتی و مراقبتی در ایجاد امنیت


سردار سلیمانی تصریح کرد: غربی‌ها مدعی بودند که نظام ایران توسط گروه‌های اجیر شده قابل براندازی نیست و به سمت اقتصاد تغییر جهت دادند و اقتصاد محور فشار و زورگویی اجنبی‌ها به ایران شد.

او افزود: امروز تنها ابزار دشمن، ابزار اقتصادی است، بر همین اساس اقدامات خود علیه ایران را انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقتصاد رکن اصلی اداره دولت‌ها، حکومت‌ها و ملت‌هاست، دشمن آمده که اقتصاد ما را از بین ببرد، لذا تنها موضوعی که مردم ما نگران آن هستند، اقتصاد است. پس باید با دشمن در حوزه اقتصاد مقابله کنیم، چرا که اساسی‌ترین فشار بر ملت، فشار اقتصادی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در هر زمان یک سازمان خط مقدم پاسداری از انقلاب است، گفت: امروز ما خط مقدم پاسداری از انقلاب اسلامی هستیم، میدان جنگ، حوزه اقتصادی و میدان دار ما هستیم، اگر شکست بخوریم باید جواب آیندگان را بدهیم.

او افزود: مردم ما به تبعیض‌ها، خاصه خواری‌ها، فساد، رانت‌ها، ویژه خواری‌ها، اختلاس‌ها، پرداخت نشدن عوارض کشور توسط برخی‌ از افراد، صدمه دیدن تولید ملی، تخصیص ثروت ملی به سایر موارد غیر ضروری، نفوذ مفسده‌ها در حاکمیت معترض هستند.

سردار سلیمانی گفت: عده‌ای بدون انجام کوچک‌ترین کار مبالغی نجومی را به غارت می‌برند.

او افزود: هفته گذشته درباره موضوع موادمخدر که به یکی از وزارتخانه‌ها ربط داشت، در حضور رئیس جمهور با مسئول این وزراتخانه صحبت و اعلام کردم که چرا در این باره اقدامی نمی‌کنید که او گفت: به ما ابلاغ نشده است که کار کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: این یعنی چه؟ حتما باید به شما بگویند و ابلاغ کنند تا کار کنید؟ در اسکله‌ها به جای یک دستگاه ایکس ری، ۲۰ عدد دستگاه ایکس ری بگذارید، قیمت آن مگر چقدر است؟ در سال ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مشکل ما مشکل مدیریتی است، امروز ابزار لازم برای کنترل در اختیار مرزبانان نیست. مگر می‌شود ۲ هزار کانتینر را با دست باز و بازرسی کرد.

او افزود: یک دستگاه ایکس ری ۲۰۰ کانتینر را بررسی می‌کند. صاحبان کالا هم سعی می‌کنند با یک سری زد و بند، بارشان کنترل نشود و فقط به یک سری اسناد اکتفا می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کالا‌های ترانزیت وضعیت بدتری دارند. اینکه گفته می‌شود عمده قاچاق از مرز‌های رسمی وارد کشور می‌شوند، منظور این نیست که وظیفه کار افراد زحمتکش را نادیده بگیریم، اما یک سری قوانین و مشکلات باعث ایجاد این اتفاقات شده است.

او با تأکید بر اینکه باید بر روی ۴ مورد تمرکز کنیم، افزود: امروز پلیس در گمرک‌ها استقرار یافته است و با این ۴ عمل می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم. با تخصیص منابع می‌توانیم تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنیم و جلوی ۹۰ درصد قاچاق کشور را بگیریم، اما در این خصوص اراده‌، فهم و درک مناسبی وجود ندارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فساد اقل مشکلات ماست، بلکه ما مشکلات مدیریتی داریم و حال ایجاد پلیس امنیت اقتصادی یک خاصیت معجزه گونه دارد که در گستره کشور می‌تواند نقش آفرینی کند و اولین کار ما مطالبه گری است و باید آسیب شناسی کنیم تا گلوگاه‌ها را شناسایی و پیگیری کنیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ۶۰ درصد واردات و صادرات مربوط به استان هرمزگان است، تصریح کرد: ۱۰ استان در اولویت راه‌اندازی هستند و از ۱۵۷ گمرکات کشور، ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور در ۱۰ تا ۱۵ گمرک کشور انجام می‌شود.

او افزود: قاچاقچیان ۱۰۰ تن کالای قاچاق را وارد می‌کنند و عده‌ای را نیز اجیر کرده و بار کالای قاچاق را بر دوش این افراد اجیر شده می‌کشند و اسم این کار را کولبری می‌گذارند، کولبری این نیست، کولبری قائده خود را دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: می‌گویند ۴۰ هزار فرار مالیاتی در کشور وجود دارد، مردم گرفتار نان و آب هستند، افرادی که هزار مشکل مالیاتی دارند، مالیات مردم را نمی‌دهند، اگر مالیات‌ها پرداخت شود، دیگر نیازی به پول نفت نداریم و آن وقت پول نفت را برای توسعه خرج خواهیم کرد، ما در کنار سازمان مالیاتی کشور هستیم.

او گفت: تمرکز پلیس اقتصادی باید بر روی مسائل کلان اقتصادی باشد، قاچاق سوخت به راحتی در حال انجام است، سوخت با گالون جابه‌جا نمی‌شود، بلکه با کامیون‌ها در حال قاچاق است، ۱۵ هزار نفتکش در کشور وجود دارد که اعلام کردیم تا بر روی این‌ها GPS نصب شود و رفت و آمد آن‌ها را رصد کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی باید نگاه ملی و فرا ملی داشته باشد، بدترین قاچاق، قاچاق کالای اساسی است، رزق و روزی مردم را به یغما می‌برند.

او افزود: افراد کالای اساسی را جمع می‌کنند یا به دولت چند برابر می‌فروشند و یا اینکه از کشور به خارج قاچاق می‌کنند، در اینجا فشار بر مردم و کشاورز است که ضرر کرده‌اند.

سردار سلیمانی گفت: باید جریان گردش کالا و تجارت را به پلیس دهیم و به اطلاعات مرجع حوزه تجارت و اقتصاد در کشور دسترسی داشته باشیم.

او افزود: مردم درد کشور را می‌دانند. اگر قدمی برداریم، مردم قدردان ما خواهند بود، مردم ما می‌فهمند و درک می‌کنند که چه موضوعی در کشور در اولویت است، اولویت ما صیانت از کارکنان خود باید باشد که نفوذی و فرد آلوده نباید در بین ما باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار