جزئیات ضرب و شتم مأمور پلیس توسط یک متلک پران از زبان سردار رحیمی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات ضرب و شتم مأمور پلیس توسط یک متلک پران توضیحاتی داد.

خبرنگار افسر تلاشگر عرصه جنگ نرم استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران افسران تلاشگر عرصه جنگ نرم هستند، به تمام خبرنگاران درود می‌فرستم، بهترین‌های این‌ قشر در ایران در حال فعالیت هستند، چراکه در شرایطی کار می‌کنند که دارای امکانات دشمنان نیستند و توانستند آن‌ها را با تمام تجهیزات شکست دهند و این یک حقیقت است.

او با بیان اینکه مهمترین نیاز کشور امنیت است، افزود: در تلاش برای برقراری امنیت در داخل مرزها هستیم و این فعالیت‌ها به وسیله اصحاب رسانه در حال بازتاب دادن به جامعه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تلاش و هماهنگی خبرنگار و پلیس تضمین دهنده آرامش و امنیت ذهنی جامعه است.

سردار رحیمی تصریح کرد: ارائه شفاف خدمات و اطلاع رسانه انتظامی به جامعه موجب آگاهی مردم نسبت به عملکرد پلیس می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: مهمترین مطلبی که باید بر آن تأکید کنیم، امنیت در پایتخت است، چرا که تهران اصلی‌ترین مرکز تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است.


بیشتر بخوانید: اطلاع رسانی بدون رانت خبری از اولین اولویت فرمانده انتظامی تهران بزرگ


سردار رحیمی با بیان اینکه امنیت مانند خورشیدی است که بدون منت باید برای همه تأمین شود، گفت: اخلالگران منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ضرب و شتم مأمور پلیس توسط یک مزاحم نوامیس تصریح کرد: این فرد به یک خانم در محدوده چهارراه ولیعصر(عج) متلک پرانی کرد که مأمور ما به این فرد تذکر داد که او ناموس مردم‌ است و چرا این اقدام را کرده‌ای؟

او با اشاره به دستگیری فرد مزاحم نوامیس افزود: این فرد پس از دستگیری به دادگاه معرفی شد و بر اساس حکم قضایی به دلیل اختلال در نظم عمومی با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی روانه زندان شد.

سردار رحیمی گفت: فیلمی از درگیری مأمور پلیس با متهم در فضای مجازی منتشر شد که جزئیات آن به نحوی است که بیان کردم.

او افزود: طرح انضباط شهری با هدف جمع آوری معتادان، بساط گستران شهری، کودکان خیابانی (کودکان خیابانی را با کودکان کار اشتباه نگیرید، چرا که این کودکان به صورت حلال در حال فعالیت هستند) در سطح شهر تهران به ویژه در خیابان‌های پیروزی، عبدل آباد، میادین تجریش، انقلاب، لویزان و غیره در حال اجراست و مأموران یگان امداد مسئولیت آن را برعهده دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: شخصی که از درگیری مأمور پلیس با مزاحم نوامیس فیلم گرفته بود، اشتباه کرده است، چرا که مأمور ما کار خود را درست انجام داده است.

سردار رحیمی درباره عملکرد پلیس پایتخت در ۴ ماهه ابتدایی امسال نسبت به پارسال، گفت: سهم تهران از وقوع جرایم نسبت به کل کشور ۲۱ درصد است که خود نشانگر خیزشی بلند و بزرگ در مهار جرایم در پایتخت است.

او افزود: در این مدت ۸ تن و ۶۷ کیلوگرم موادمخدر از قاچاقچیان کشف شد که ۱۳ درصد افزایش کشف موادمخدر نسبت به پارسال داشتیم.

سردار رحیمی گفت: یک قاچاقچی بین المللی به همراه ۷ باند وابسته به خود دستگیر شد و ۴ تن موادمخدر که بیشتر تریاک بود، از وی کشف شد.

او گفت: در حوزه وقوع با کاهش ۱۶ درصدی سرقت، ۷ درصدی سرقت اتومبیل، ۹ درصدی سرقت موتورسیکلت، ۳ درصدی سرقت به عنف و خشن، ۲۴ درصدی سرقت در پوشش‌های مختلف روبرو بودیم.

سردار رحیمی با اشاره به افزایش ۴۹ درصد کشفیات مربوط به قاچاق سوخت گفت: بیشتر این کشفیات گازوئیل بود و همچنین در حوزه تصادفات فوتی ۲۰ درصد و در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش داشتیم.

او افزود: تیراندازی‌های خطا و اشتباه پلیس که منجر به مصدومیت متهمان می‌شود، به شدت کاهش یافته است.

سردار رحیمی گفت: در راستای طرح ناظر یک (طرح ابلاغ پیامک به بی حجابان) اگر پیامکی به اشتباه ارسال شود، واحدی به عنوان رسیدگی به اعتراضات را در پلیس امنیت اخلاقی فعال کردیم تا دلایل و مستندات لازم را به معترضان نسبت به ارسال پیامک پلیس، ارائه کنند.

او افزود: شهروندان در اماکن عمومی ملزم به رعایت قوانین هستند و باید در پوشش خود دقت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مرکز رصد پلیس امنیت اخلاقی و اماکن، مبارزه با موادمخدر و پلیس آگاهی فعال شده است و در صورت مشاهده ناهنجاری در فضای مجازی با متخلفان برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه اولویت ما رضایتمندی مردم از پلیس است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار نامناسب و خارج از عرف توسط پلیس، حتما با سامانه رایگان ۱۹۷ تماس گیرند و انتقادات، شکایات و پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد پلیس اعلام کنند.

او افزود: با سرعت‌ غیرمجاز و حرکت‌های مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، بازکردن پلاک، فاقدی پلاک، برخورد قاطع خواهیم کرد و پس از اعمال قانون برای متخلفان کلاس توجیهی برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر ممنوعیت تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک در تهران گفت:سعی داریم تا انضباط و امنیت را در شهر تهران برقرار کنیم.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس پلیس پایتخت درباره درگیری یک متلک پران با مأمور پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۸:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من به عنوان یک شخص علاقه مند ومعتقد به نظام مقدس میگویم باید کلاسهای اموزشی در مورد نوع برخورد پلیس با مردم برای پرسنل بذارند من قبلا از پلیس دفاع میکردم ولی طبق گلایه های مردم وتحقیق به یقین رسیدم که نیاز به این کلاس اموزشی قطعا وجود دارد بحث ابروی اصل نظام اسلامی است نباید بدون تحقیق اظهار نظر کرد نباید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
آخه چرا پلیس اینقدر مظلوم هستند؟ یک شهروند آمریکایی می تواند پلیس آمریکا را کتک بزند ؟
آخرین اخبار