اختصاص اعتبار ۴۰ میلیاردریالی به عشایر لنده

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با هدف تامین علوفه و خرید دام به عشایر شهرستان لنده اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی پور مدیرکل امور عشایر این استان در لنده گفت: امسال به منظور تحقق شعار سال، افزایش و رونق تولید بیش از چهل میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۰ درصد برای خرید دام و تامین علوفه به عشایر شهرستان لنده اختصاص یافت.

آقای علی پور با بیان اینکه این تسهیلات به عشایر دارای دفترچه پرداخت می‌شود افزود: هم اکنون بیش از ۹۲۹ خانوار عشایری استان دارای دفترچه هستند که این تعداد بیش از ۱۴ هزار دام سبک را در مناطق عشایری تولید و نگهداری می‌کنند.

او ادامه داد: چاه‌های آب در مناطق عشایری منطقه کوه سیاه نیز در هفته آینده با حضور کارشناسان ارزیابی و ساماندهی می‌شود.

علی پور یکی از مهمترین مشکلات جامعه عشایر استان را نبود پوشش تلفن همراه عنوان کرد و گفت: با پیگیری مدیرکل فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان مشکل آنتن دهی به زودی رفع می‌شود.

امام جمعه لنده هم در این بازدید از تلاش کارکنان امور عشایر و پیگیری مشکلات این قشر مولد قدردانی کرد و گفت: بیش از ۲۷۰ مرحله به عشایر شهرستان لنده به وسیله تانکر‌های سیار آبرسانی شد.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با بیان اینکه عشایر همواره در خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند افزود: سرکشی به عشایر و پیگیری مشکلات آنان موجب رغبت بیشتر آنان به تولید می‌شود.

برخی مسئولان استانی به منظور رسیدگی به عشایر لنده با حضور در منطقه دلی خیارکار، کوه سیاه و مورک از نزدیک مشکلات مردم این منطقه را بررسی کردند.

انتهای پیام/ط

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با هدف تامین علوفه و خرید دام به عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.