پیشرفت فیزیکی خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ظهر امروز شنبه در جریان بازدید از خط دوم انتقال آب از سد دروزن به شیراز اظهار کرد: خط دوم آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش‌های اندکی هم که از این پروژه باقی مانده است، ان شاالله تکمیل خواهد شد.

او ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری این طرح کمبود آب در شیراز جبران و آب پایدار به شهر شیراز خواهد رسید.

رضایی از شرکت آب منطقه‌ای فارس به عنوان کارفرما و نیز عوامل پیمانکاری و مشاوره‌ای این طرح قدردانی کرد.

همچنین حمیدرضا دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس نیز بیان کرد: با توجه به رشد جمعیت شهر شیراز و توسعه شهر‌ها و روستا‌های اطراف و همچنین وجود صنایع مختلف در نزدیکی آن، مسئله تامین آب شیراز از دغدغه‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای فارس است.

او تصریح کرد: در حال حاضربخشی از آب شهر شیراز از سد درودزن و از طریق خط اول آبرسانی و مابقی آن از طریق چاه‌های آهکی و آبرفتی حاشیه شهر تامین می‌شود.

حمیدرضا دهقانی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر شیراز و نیز به علت برداشت بیش از حد، سطح آب زیرزمین افت کرده بنابراین ساخت خط دوم آبرسانی به شیراز ضروری است و تلاش ما در راستای سریعتر شدن افتتاح این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس گفت: با اجرای این طرح، سه متر مکعب در ثانیه آب از سد درودزن به شهر شیراز انتقال پیدا می‌کند.

او ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از طرح خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، بخشی از کمبود آب آشامیدنی و بهداشت شهر شیراز جبران خواهد شد.

انتهای پیام/چ

آبرسانی از سد درودزن به شیراز

برچسب ها: استانداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار