اشتغال ۲ هزار و ۲۰ نفری صندوق کارآفرینی در حوزه روستایی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: صندوق کار آفرینی امید در حوزه روستایی ۷۴۹ میلیارد برای ۸۱۴ پرونده پرداخت کرده است که توانسته است برای ۲ هزار و ۲۰ اشتغال در کل حوزه روستایی ایجاد اشتغال کند.

اشتغال ۲ هزار و ۲۰ نفری صندوق کارآفرینی در حوزه روستاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف پورواجد مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان در نشست خبری امروز با اشاره به نقش خبرنگاران به عنوان بازوی کمکی مسئولان کشور، گفت: برای اینکه اهداف و کار‌های صندوق مشخص شود، نیازمند حضور شما هستیم.

او با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف براساس تفاهم نامه‌ها متفاوت است و به عنوان مثال در حوزه روستایی ۴ میلیارد تومان و در حوزه ورزش و جوانان ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: به طور کلی این صندوق در ۳ بخش: خدمات ۱۴۷ میلیارد ریال برای ۱۵۷ فقره پرداخت کرده که برای ۱۶۶ نفر اشتغال، صنعت حدد ۹۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برای ۲۷۱ فقره پرداخت که در این بخش برای ۳۸۰ نفر اشتغال و در بحث کشاورزی ۴۹۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۳۸۶ فقره پرداخت که برای ۷۷۴ نفراشتغال ایجاد شده است که جمعا ۷۴۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای ۸۱۴ پرونده پرداخت شده که ۲ هزار و ۲۰ اشتغال در کل حوزه روستایی ایجاد شده است

پورواجد با بیان اینکه این صندوق از سال ۹۲ به خاطر ملاحظات قانونی از مهر امام رضا (ع) به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد، افزود: صندوق کارآفرینی امید استان کرمان در ۲۳ شهرستان با ۳۷ پرسنل دفتر مستقیم یا نمایندگی دارد.

او با بیان اینکه در بحث روستایی که نزدیک ۱۷ یا ۱۸ صندق درگیر است، بیش از هزار و ۲۰۰ پرونده از کارگره‌های فنی شهرستان و استان وارد صندوق شده است، افزود: از این تعداد ۸۱۴ مورد پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان اینکه رونق تولید چرخه‌ای از مواد اولیه، تولید کالا و فروشاست، بیان داشت: در بحث روستایی این مورد را در نظر داریم و برای ایجاد یک شغل طرح تسهیلات و سرمایه در گردش داشتیم.

او با اشاره به تفاهم نامه با ورزش و جوانان برای جوانان زیر ۳۵ سال، گفت: امسال نزدیک به ۳۹ میلیارد تومان به ۴۳ پرونده پرداخت شده که تقریبا برای ۱۶۴ نفر اشتغال ایجاد کرده و به نوعی سرمایه در گردش بوده است.

پورواجد با بیان اینکه جامعه هدف ما جوانان، روستایی‌ها و زنان سرپرست خانوار هستند که ریسک این افراد برای ورود به بانک‌ها بسیار بالاست، بیان داشت: با توجه به کارمزد ۴ تا ۶ درصدی صندوق افراد با جرأت بالایی وارد بازار می‌شوند.

او با بیان اینکه بحث تسهیلات روستایی، اشتغال پایدار که به دستور رهبری ترکیبی از ۵۰ درصد صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد بانک‌های عامل است و کار‌های اولیه آن بهمن ۹۶ شروع شد و از تیر پارسال شروع اجرایی آن صورت گرفته است، بیان داشت: ۱۰۲ میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق کرمان قرار داده شده است که تا پایان امسال ادامه دارد و شامل وام‌های عادی و نهاد‌های حمایتی است که از این میزان ۲۹ میلیارد تومان نهاد‌های حمایتی و مابقی تسهیلات عادی است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: از حوزه عادی ۷۲ میلیارد تومان جذب کردیم و حدد ۴ میلیارد تومان عادی مانده است که ظرف این هفته جذب می‌شود و ما جذب صد درصدی را در حوزه عادی داریم.

او با بیان اینکه از ماه‌ها قبل پیش بینی برای تأمین اعتبار مجدد و جذب نشدن در حوزه نهاد‌های شده است، بیان داشت: در استان کرمان اعتبار حوزه بهزیستی و بنیاد شهید شناور شده و به حوزه عادی اضافه شده است؛ ولی، اولویت با متقاضیان آن حوزه است و در بخش کمیته امداد در استان تا آخر مهر شناور شده است و در صورت جذب نشدن به حوزه عادی برمی گردد.

پورواجد گفت: این صندوق کار خود را با شعار روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول و صندوق‌های خرد محلی به صورت کارگاهی در منازل شروع کرده است.

او گفت: در بحث صنایع دستی در حصیربافی قلعه گنج در ۴ روستا با مبالغ کم‌تر ورود پیدا کرده ایم و اشتغال خوبی ایجاد و پشتیبانی برای آن‌ها تهیه کردیم که کار طراحی و فروش کالا در تهران و کشور‌های عربی را انجام می‌دهد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با بیان اینکه در بحث بازار هم صندوق کار‌های و نمایشگاه‌هایی را انجام داده است به حضور استان کرمان در نمایشگاه دائمی در تهران نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار