همزمان با عید سعید قربان:

ذبح دام توسط کشتارگاه مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه مطلوب خدمات ذبح دام‌های قربانی شهروندان به صورت رایگان صورت گرفته است.

ذبح دام توسط کشتارگاه مشهد به صورت رایگان انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اسماعیل نورمحمدی رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد با اشاره به تشکیل ستاد عید سعید قربان در موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: با توجه به تجربه ۱۴ ساله موسسه صنعتی گوشت مشهد در ارائه خدمات رایگان ذبح دام در روز عید قربال، امسال نیز تلاش خواهد شد خدمات و امکانات لازم به نحو مطلوب به خیران و شهروندان مشهد ارائه شود.
 
او تصریح کرد: تمام نیرو‌ها و امکانات کشتارگاه مشهد روز دوشنبه ۲۱ مرداد ماه از ساعت پنج صبح الی ۱۲ آماده خدمت رسانی هستند تا انواع خدمات درخواستی بویژه ذبح دام‌های قربانی را به صورت رایگان به مردم ارائه دهند. 
 
رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: با توجه به اقدامات یک سال اخیر در بهسازی سالن‌ها و تجهیزات کشتارگاه، امسال با وجود ۲ خط نوسازی شده ذبح دام، خدمات روز عید قربان با سرعت، کیفیت، بهداشت و سلامت بیشتر و بهتر به مراجعان ارائه خواهد شد.
 
نور محمدی افزود: تمام مراحل ذبح صنعتی و استحصال دام در کشتارگاه مشهد با رعایت موازین شرعی و استفاده از تجهیزات روز به صورت کاملا بهداشتی و با نظارت سازمان دامپزشکی و بهداشت استان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: خدمات ذبح دام قربانی شهروندان در روز عید قربان به صورت رایگان است، اما برخی خدمات جانبی مانند تقطیع و بسته بندی که توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌پذیرد، مشمول هزینه‌هایی خواهد شد.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت:  همچنین این آمادگی در کشتارگاه مشهد وجود دارد که تمام آلایش‌های استحصالی کشتار روز عید قربان نقد و به قیمت روز خریداری و در غیر این صورت به صاحبان دام تحویل شود.

نور محمدی با اشاره به وجود امکان خرید دام برای مراجعان در بازار دام کشتارگاه صنعتی مشهد ادامه داد: اگر شهروندان در روز عید قربان، دام مورد نظر خود را از کشتارگاه خریداری کنند از نظر سلامت، کیفیت و قیمت مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

او تصریح کرد: لاشه دام ذبح شده به منظور رفع آلودگی‌های احتمالی و پیشگیری از برخی بیماری‌ها باید به مدت ۲۴ ساعت قبل از مصرف در شرایط پیش سرد و دمای یخچال نگهداری شود که تمهیدات لازم جهت تامین دام به تعداد کافی برای قربانی در روز عید اندیشیده شده و تمام دام‌ها با نظارت دامپزشکان سازمان دامپزشکی استان عرضه و ذبح می‌شوند.

همزمان با عید قربان امسال ۴۰ گروه سیار و ثابت دامپزشکی در شهر مشهد به صورت رایگان بر کشتار و ذبح بهداشتی دام‌ها نظارت می‌کنند.

عید قربان سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ راس دام در مشهد کشتار شد.
 
 
انتهای پیام // ز.م
 

ذبح دام رایگان درعید قربان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.