امام جمعه موقت تهران:

تنور انتخابات با انتخاب انقلابی ها گرم می شود/ پمپاژ ناامیدی خیانت به کشور است

آیت الله خاتمی گفت: پمپاژ نا امیدی در کشور از ناحیه هر کس با هر سلیقه‌ای که باشد، خیانت است.

تنور انتخابات باانتخاب انقلابی ها گرم می شود/ پمپاژ ناامیدی خیانت به کشور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان آیت‌الله سیداحمد خاتمی دیشب در دومین یادواره شهید مدافع حرم علی عظیمی در زرند، گفت: مردم ما به فضل خداوند آمریکا را در دنیا بی‌حیثیت کردند تا جایی که آرزوی رئیس جمهور آمریکا این است که شعار مرگ بر آمریکا از دهان مردم بیفتد در حالی که نمی‌داند روز به روز شکوه شعار مرگ بر آمریکا بیشتر می شود.

او پمپاژ ناامیدی در کشور از ناحیه هر کس با هر سلیقه‌ای که باشد را خیانت دانست و عنوان کرد: لبه تیز رسانه‌های بیگانه بیگانه اخباری است که ناامیدی را پمپاژ می‌کند.

او با اشاره به عناصر امید در کشور، وجود رهبری بی‌بدیل، ساده‌زیست و خدامحور به معنای دقیق کلمه، را مهم‌ترین عنصر امید دانست و اظهار کرد: با داشتن رهبری اینچنین چشم ما به آینده روشن روشن است و با مردمی وفادار، جایی برای یأس و ناامیدی نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نظام‌ها با حمایت مردم زنده‌اند و هر نظامی که مردم را داشته باشد آن نظام ماندنی است، تصریح کرد: مردم با نظام هستند کشور ما کشور نظرسنجی‌های مدام است و نهاد‌های مختلف مدام نظرسنجی می‌کنند در تمام آن‌ها نظر وفاداری به نظام موج می‌زند، نیازی به تحقیق عمیق هم ندارد و راهپیمایی‌ها امسال در اوج گرانی‌ها باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه این‌ها پیام دارد که مردم علی‌رغم تمام مشکلات دست از نظام بر نمی‌دارند، گفت: مردم انقلاب کردند و این ۴۰ سال با انقلاب بودند و به کوری چشم دشمنان تا آخرین نفس و قطره خونشان پای نظامشان باقی خواهند ماند.

او سرمایه جوانان پرانگیزه را عنصر امید در کشور دانست و افزود: جوانانی که قله‌های دانش را فتح می‌کنند و همین نشان دادن اختراعات و ابتکارات جوانان ما که به برکت این جوانان در فناوری هوافضا در باشگاه کشور‌هایی قرار گرفتیم که این فناوری را دارند.

آیت الله خاتمی گفت: در دوره‌ای که تحریم بودیم به فضل خدا در عرصه انرژی هسته‌ای پیشرفت کردیم و امروز یکی از کشور‌های در صدر لیست در عرصه پزشکی در دنیا هستیم، جوانان مایه امید هستند امکانات فراوان خدادادی داریم و هیچ کشوری به اندازه کشور تا ۸۰ سال دیگر منابع نفت گاز و انرژی ندارد.

او ادامه داد: ایران اسلامی با این امکانات خدادادی که دارد به فضل خداوند ثروتش واقعی است و به همین دلیل است که دشمنان مدام خواب و خیال آمدن به ایران برای این منابع می‌بینند، اما می‌دانند این ملت دشمنانشان را با خفت بیرون کردند و نسل این ملت هم اجازه ورود آن‌ها را نخواهند داد.

خاتمی با اشاره به عنصر مهم عنایات خداوند به نظام اسلامی بیان کرد: فردا دنیا خواهد دید که مردم این نظام را دوست دارند و با این همه عناصر امید، پمپاژ ناامیدی کردن عنوانی جز خیانت ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آسیب دوم به نظام اسلامی که زیرمجموعه خیانت است، تحت تاثیر بوق‌های استکبار قرار گرفتن و شبکه‌های ماهواره‌ای بودن و فضای مجازی آلوده که مدیریتش با نااهل‌ها هست، قرار گرفتن است، آن‌ها می‌نشینند خبر دروغ جعل می‌کنند و افراد ناآگاه این خبر‌های دروغ را نقل می‌کند.

او با بیان اینکه برخی با شایعات به نظام آسیب می‌رسانند، تصریح کرد: قرآن می‌گوید نسبت به اخبار بیگانگان و کسانی که در پی راست گفتن نیستند بنا را بر این بگذارید که دروغ است و بروید تحقیق کنید.

خاتمی اظهار داشت: سومین آسیبی که به نظام اسلامی متوجه می‌شود و انشاءالله با تدبیر این آسیب را دفع خواهند کرد انزوای مردم است، حضور مردم در صحنه پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حوادث طبیعی و ... و به ویژه صحنه انتخابات بیانگر شکست این آسیب است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش است بسیار مهم و جشن سیاسی است، رأی مردم سرنوشت‌ساز است و تنور حضور مردم باید گرم باشد و سعی شود از این تنور نان برشته در بیاید، نمایندگانی که انقلابی، ضد استکبار، سختکوش و خدمتگزار مردم باشند.

خاتمی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم عنصر حضور با صلابت حفظ شود و برکات خودش را خواهد داشت، اظهار کرد: چهارمین آسیب که باید مراقب بود، بی‌صبری و بی‌حوصلگی است، ملت ایران در دنیا غوغا ایجاد و مردم‌سالاری دینی را مطرح کرده و این کار بسیار بزرگی است.

او ادامه داد: امریکا پس از فروپاشی شوروی، خودش را یک ابرقدرت می‌دید، بسیار برای ما، مایه افتخار است که شاخ آمریکا شکسته شد، دشمنان می‌خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند، ولی به عنوان یک واقعیت می‌گویم که ملت ایران نشان دادند ۴۰ سال است خسته نشده، ولی به یاری خداوند دشمنانش را خسته خواهد کرد.

خاتمی در ادامه گفت: خدمات فراوانی صورت گرفته البته مشکلاتی هم هست که وعده خداوند این است که خسته نشوید کید دشمنان تاثیر خودش را نخواهد داشت.

او عنوان داشت: پنجمین آسیب به این نظام تفرقه است، تفرقه در هدف که به صراحت می‌گویم این آسیب  هنوزاتفاق نیفتاده، ملت بزرگ ما متحد هستند همه سلیقه‌های موجود جامعه سخن از حفظ نظام و مبارزه با آمریکا دارند و وفاداری خود را به ولایت اعلام می‌کنند.

خاتمی بیان کرد: جشن سیاسی به نام انتخابات به تفرقه منجر نشود اختلاف سلیقه از اول اسلام بوده تا آخر هم خواهد بود و این اختلاف‌ها اگر درست هدایت شود مایه رشد جامعه خواهد بود، ولی نباید ما را به تفرقه و جدایی در اهداف بکشاند که این خلاف خط امام و خط رهبری و خلاف قرآن و مشی اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ح

مردم با انتخاب عناصر انقلابی تنور انتخابات را گرم کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار