اختصاص قیر رایگان به دستگاه‌های خدماتی استان

از محل بودجه ۳ درصد نفت قیر رایگان به دستگاه‌های خدماتی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

اختصاص قیر رایگان به دستگاه‌های خدماتی استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حسن نوروزی،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان گفت: از محل ۳ درصد نفت ۶ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر به دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله بنیادمسکن، شهرداری ها، راه و شهرسازی و فرودگاه‌ها اختصاص یافت.

حسن نوروزی از اختصاص ۵۰ درصد اعتبار به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تامین سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس خبر داد و افزود: دولت اجازه داده ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به سازمان جهاد کشاورزی، صداوسیما، آبفای روستایی و امور عشایر پرداخت شود.

نوروزی از تهاتر بدهی‌های دولت با پیمانکاران بخش خصوصی و بانک‌های عامل تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: این تهاتر مشمول پیمانکارانی می‌شود که بدهی‌های آن‌ها تا پیش از سال ۹۷ باشد.

او از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تامین بالگرد‌های موردنیاز جمعیت هلال احمر در کشور خبر داد و گفت:جمعیت هلال احمر استان هم باید به طور جد پیگیر سهمیه اختصاص یافته به استان باشد.

استاندار هم در این نشست گفت:تحرک مدیران کل تاثیرگذار بوده و در اولین فرصت برش دستگاهی در اختیار آن‌ها قرار گیرد چرا که فرصت زیادی برای جذب این اعتبارات باقی نمانده است.

کلانتری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا پایان شهریور با به کارگیری همه ظرفیت‌ها در خصوص جذب اعتبارات دستگاه‌های مربوطه خود اقدام کنند و هر مدیری باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.

او خواستار تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی استان برای حل و فصل مطالبات آن‌ها شد و افزود: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی بدهکار هم باید چاره اندیشی کنند.

شهردار یاسوج هم بدهی (سال‌های گذشته) این سازمان به شرکت گاز استان را ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:بنده پاسخگوی عملکرد شهرداران پیشین در این زمینه نیستم و مجموعه فعلی شهرداری توانایی پرداخت بدهی‌های شهرداران پیشین را ندارد.

این جلسه خانم نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواستار واگذاری دبیرخانه کارگروه اشتغال استان به این اداره شد که با پاسخ منفی نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مواجه شد.   استاندار هم در جواب آقای نوروزی گفت: در این زمینه هیات وزیران باید تصمیم گیری کند.

در بحث واگذاری دبیرخانه شورای آموزش و پژوهش به دانشگاه یاسوج با رای اعضاء به این دانشگاه محول شد.  

انتهای پیام/پ

اختصاص قیر به دستگاه‌های خدماتی 

برچسب ها: بودجه 98 ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.