ارفاق قانونی به مددجویان فعال در برنامه‌های حرف آموزی

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: به مددجویان فعال در برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی تسهیلات و ارفاق‌های قانونی می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی رئیس دادگستری شهرستان بافت  امروز در بازدید از بخش‌های مختلف زندان بافت گفت: زندانیانی که در فعالیت‌های اشتغال و حرفه آموزی و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی درون زندان شرکت دارند از تسهیلات و ارفاقات قانونی نظیر آزادی مشروط، رای باز و تعلیق اجرای مجازات و ... استفاده حداکثری می‌شود.

او با اشاره به اینکه این اقدام موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان می‌شود، افزود: سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت‌آموزی و توانمندسازی با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم در دستور کار قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: باید تلاش‌های انجام شده در مجموعه زندان در مسیر فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر باشد و در این رابطه امکانات بسیار خوبی در زندان بافت فراهم شده و تلاش کارکنان زندان برای اصلاح و تربیت مددجویان ستودنی است

او افزود: در سال‌های اخیر این حجم زیاد زندانیان و هزینه‌هایی که به نظام تحمیل شد قوای سه گانه را بر آن داشت که در همه تصمیمات و افکار خود افقی را تصور کنند که در آن جمعیت کیفری کشور به حداقل ممکن برسد تا از این رهگذر هم از افزایش تعداد مجرمان و هم تحمیل هزینه‌های گزاف به مملکت جلوگیری شود.

علیدادی سلیمانی گفت: از جمله این منویات در بخش قضایی، برنامه ششم توسعه است که توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ابلاغ شد که طبق آن موضوع توجه به حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و در واقع کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از اهداف توسعه قضایی است.
انتهای پیام/ی

لزوم اشتغال مددجویان زندانی در بافت

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار