فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت بحران دارند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران با توجه به تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در مدیریت بحران دارند.

خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت بحران دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با بحران‌های

متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که این امر رسالت همه ما بویژه خبرنگاران را در مدیریت بحران و روایتگری چند برابر می‌کند.

او بیان کرد: سیستان و بلوچستان شرایط خاصی دارد که می‌طلبد اصحاب رسانه با تقوا، توکل و تسلط بر مدیریت بحران وارد عرصه 1پاطلاع‌رسانی شوند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تقوا و توکل به خداوند متعال ۲ ویژگی مهمی است که اصحاب رسانه و نیروی انتظامی باید در مدیریت بحران بر آن تکیه کنند.

او اظهار داشت: خبرنگاران روایتگران گمنامی هستند که کمتر به چشم می‌آیند و برای رضای خدا کار می‌کنند.

سردار قنبری بیان کرد: شهدای خبرنگار گمنام هستند، ما شهدای زیادی در عرصه خبر داریم که کمتر از آن‌ها یاد می‌شود.

او  افزود: اصحاب رسانه بویژه در سیستان و بلوچستان در انتقال اخبار روی اصل امانتداری و صحت تکیه ویژه‌ای داشته باشند و خبر کامل و بدون هیچ نقصی باید منتقل شود.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امانتداری یکی از ممترین رسالت‌های خبرنگاران در زمان انتشار و بیان یک خبر است که خوشبختانه خبرنگاران این استان تا کنون به این اصل مهم توجه اساسی داشته اند.

او بیان کرد: اخباری که در سیستان و بلوچستان منتشر می‌شود باید برای جامعه برکات ارزنده‌ای داشته باشد و نباید تنها به جذب مخاطب اکتفا کرد.

سردار قنبری اظهار داشت: خبر باید مبتنی بر یافته باشد نه مبتنی بر بافته؛ زیرا در غیر این صورت نمی‌توان از آن خبرنگار به عنوان یک روایتگر امین و صادق یاد کرد.

او تصریح کرد: سرعت در انتشار اخبار می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد بنابراین خبرنگاران در ضمن صحت خبر در انتشار خبر نیز دقت اساسی داشته باشند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین دقت در منبع خبر بسیار مهم است و باید خبرنگاران به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

او  به حرمت قلم در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن به قلم سوگند یاد کرده قلمی که در دستان اصحاب رسانه است.

انتهای پیام/ع

امانتداری یکی از ممترین رسالت‌های خبرنگاران در زمان انتشار و بیان یک خبر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار