استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت نامناسب ناوگان راهداری کهگیلویه وبویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وضعیت ناوگان راهداری در این استان را تاسف بار عنوان کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی و راهداری فاقد حتی یک دستگاه لودر با کیفیت راهداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت :در سه ماه اخیر و با بروز تصادفات مرگبار در جاده‌های برون شهری این استان وضعیتی خاصی را بر استان به لحاظ روانی ایجاد کرده بود که بازتاب‌های منفی و گسترده‌ای نیز در رسانه‌ها به دنبال داشت.

حسین کلانتری عنوان کرد: بیش از 75 درصد از حدود 6 هزار کیلومتر طول راه‌های این استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی در زمستان‌های سخت برفگیر کوهستانی و نیازمند حضور عوامل و تجهیزات راهداری است.

کلانتری وضعیت ناوگان راهداری در استان را تاسف بار توصیف کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی و راهداری این استان با وجود تمام این مشکلات و تنگناها و وضعیت خاص حاکم در حوزه راه‌ها فاقد حتی یک دستگاه لودر با کیفیت راهداری است.

وی با اشاره به اینکه 75 میلیارد ریال برآورد ریالی 9 طرح پیشنهادی به وزیر راه و شهرسازی بود، افزود: این مطالبات در حوزه حمل و نقل و ساماندهی وضعیت راه‌های استان ارائه شد و با پاسخ مثبت دولت و این وزارتخانه با این پیشنهادات همراه شدیم.

کلانتری برخی از این درخواست ها را شامل بهبود وضعیت ایمنی در راه های برون شهری با نصب علائم و تجهیزات راهداری، ساماندهی و نوسازی ناوگان راهداری با عمر بالای 30 سال ، تامین قیر مورد نیاز برای بهسازی و روکش آسفالت بویژه در راه‌های فرعی و روستایی، تهویه تونل‌های مسیر جاده یاسوج – بابامیدان و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای راه‌ها، ابنیه‌ها و پل‌های تخریب شده در سیل امسال عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی مطالبات و نیازهای ضروری استان در زمینه ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای و همچنین هوایی در استان تاکید و خواستار توجه ویژه و تسریع در عملیاتی کردن این نیازهای ضروری از سوی این وزارتخانه شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز با اشراف و اطلاعات کامل به وضعیت خاص استان خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی و پیگیری سریع به وضعیت ایمنی راه‌های این استان شده بود و البته وزیر راه نیز پاسخ مثبت اصرار و تاکید معاون اول رئیس جمهوری را داد که از هفته‌های آینده نیز شاهد تغییرات ملموس اقدامات هستیم.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با توجه به شرایط خاص توپوگرافی، کوهستانی بودن و همچنین پراکنش و پراکندگی گسترده مناطق، وضعیتی منحصر در حوزه حمل و نقل و ساخت طرح‌های راهسازی و راهداری دارد.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 75 میلیارد ریال برای اجرایی کردن 9 طرح پیشنهادی به وزیر راه و با هدف توسعه استان در این استان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/د

وضعیت ناوگان راهداری کهگیلویه و بویراحمد تاسف بار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.