کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» از امروزشهرستان هیرمند مستقر شدند.

کاروان سلامت البرز در هیرمند مستقر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رسول راشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» از امروز/سه شنبه/ به مدت چهار روز در روستای کریم کشته شهرستان هیرمند مستقر شدند.

رسول راشکی اظهار داشت: در این کاروان سلامت ۶ پزشک عمومی، متخصص زنان، داخلی، قلب و دندانپزشک، کارشناس تغذیه و بهداشت محیط، روانشناس و پرستار حضور دارند.

او  ادامه داد: این کاروان با رویکرد ارائه خدمات بهداشتی درمانی، فرهنگی و حمایتی در شمال سیستان و بلوچستان حضور یافتند تا علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت و برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش پیشگیری از بیماری‌های شایع و رقابت‌های فرهنگی ویژه کودکان بپردازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت البرز در قالب مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستا‌های محروم در این روستا مستقر شد.

او با اشاره به اهمیت طرح ملی «نذر آب» گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان مرحله نخست این طرح را در تابستان سال گذشته در قالب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت به اجرا در آورد و امسال نیز مرحله دوم این طرح در استان به اجرا درآورده است.

سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش باد‌های موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (باد‌هایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آن‌ها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با باد‌ها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.

این استان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

طرح ملی نذر آب در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار