تلاش تل‌آویو برای منصرف کردن روسیه از فروش «سوخو-۳۵» به ترکیه

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در روسیه به مسکو هشدار داد از فروش جنگند‌ه‌های سوخو-۳۵ به ترکیه منصرف شود.

تلاش تلآویو برای منصرف کردن مسکو از فروش «سوخو-۳۵» به آنکارابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «زوی ماغن» سفیر سابق رژیم‌صهیونیستی در روسیه در مصاحبه‌ با روزنامه «وزگلاد» به مسکو هشدار داد درباره فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ به آنکارا محتاط باشد.

این دیپلمات سابق صهیونیست گفت ترکیه شریکی قابل اتکا نیست و می‌تواند هر زمان که بخواهد به راحتی موضعش را تغییر دهد. سفیر سابق رژیم صهیونیستی گفت ترکیه شریکی مشکوک برای روسیه است، زیرا منافع آن‌ها یک روز به یک سمت و روز دیگر به سمتی متفاوت است. ترکیه همزمان سر در توبره و در آخور دارد. ترکیه عضو فعال ناتو است و به زودی آن را ترک نمی‌کند.

این سفیر سابق صهیونیست تائید کرد فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ برای مسکو سودمند خواهد بود، اما نمی‌توان بر پایبندی تمام و کمال آنکارا بر تعهداتش حساب کرد. سفیر سابق رژیم صهیونیستی گفت توسعه روابط با آنکارا برای مسکو مفید خواهد بود، زیرا ترکیه برای تامین امنیت مرز‌های جنوبی روسیه حائز اهمیت است.

پس از تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ به دلیل اختلاف بر سر خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، مسکو پیشنهاد داد آنکارا می‌تواند خرید جنگنده‌های سوخو-۳۵ را به جای جنگنده آمریکایی مدنظر قرار دهد. در حالیکه ترکیه تاکنون پیشنهاد فروش جنگنده‌های سوخو-۳۵ را از سوی روسیه رد کرده، اما گزارش‌های رسانه‌ای اخیر حاکی از آن است که مقامات آنکارا با توجه به تصمیم واشنگتن برای تعلیق مشارکت این کشور در برنامه تولید جنگنده اف-۳۵، همچنان در حال بررسی این پیشنهاد هستند.

به دنبال تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه، واشنگتن تصمیم گرفت این کشور را از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار بگذارد. روزنامه ینی شفق ترکیه نیز گزارش داد مقامات ترکیه که مسئول خرید‌های تسلیحاتی این کشور هستند می‌خواهند پیشنهاد شرکت تسلیحاتی روس اوبورون اکسپورت (Rosoboronexport) را برای خرید سوخو-۳۵ بررسی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
برا ترکیه بسازن یدفعه بدن ما
آخرین اخبار