کهگیلویه و بویراحمد شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:استان به دلیل شرایط جغرافیایی، نزدیکی به بنادر، شرایط آب و هوایی مطلوب، قرار گرفتن در میان پنج استان صنعتی بزرگ و وجود نواحی و شهرکهای صنعتی آماده واگذاری با تمامی زیرساختها، موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج سید هاشم موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۲۱ مرداد ماه به عنوان به روز صنایع کوچک گفت: این شرکت ماموریت ویژه دارد که از ایجاد صنایع کوچک حمایت کند و برای این منظور تمهیداتی پیش بینی کرده است.

موسوی افزود: صنایع بزرگ معمولا تحقیق و توسعه و آموزش را در کنار خود دارند اما شرکت شهرکها  برای کاهش این هزینه های سربار در صنایع کوچک  پس از نیاز سنجی  در تمامی واحدهای صنعتی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و تورهای متمرکز کرده است.

او ادامه داد:به دلیل سرعت بالای تغییرات تکنولوژی بسیاری از طرح ها ی بزرگ در گذر زمان از توجیه می افتند پس لازم است صنایع کوچک تعریف شود و شرکت شهرکها در زمینه حل مشکلات این صنایع و ارتباط آنها با دانشگاه، بازار و صنعت نیز ورود کرده است.

موسوی  با بیان اینکه در همه کشورها سیاست‌ گسترش صنایع کوچک به سیاست مهم و محوری تبدیل شده گفت:نقش صنایع کوچک در تأمین اشتغال، افزایش تولید ملی، توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی کلیدی است.

او افزود: برنامه ریزی برای گسترش صنایع کوچک، زمینه برقراری ارتباط بین تولیدات صنعتی و کشاورزی، جلب سرمایه‌های بخش خصوصی و امکان تنوع و انعطاف در تولیدات صنعتی را فراهم می‌کند.

او گفت: صنایع کوچک زمینه ساز بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال است و باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها زمینه توسعه این  صنایع را فراهم کرد.

مدیر عامل شهرکهای صنعتی با تاکید بر استقبال از تمامی سرمایه گذاران بومی و غیر بومی گفت: در حال حاضر بسیاری از شهرکهای صنعتی کشور با کمبود آب مواجه هستند که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخصیص آب هیچ مشکلی ندارد.

او با بیان اینکه ۱۹۶ واحد بهره بردار فعال در استان وجود دارد گفت: به دنبال برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید هستیم و برای این منظور یا خود سرمایه گذاران را ترغیب به بازگشت به فعالیت می کنیم و یا در صورتی که طرح توجیه اقتصادی نداشته باشد شرایط را برای اصلاح و یا واگذاری طرح ها مهیا می کنیم.

موسوی افزود: در شرایط فعلی راه اندازی یک طرح هزینه های زیادی دارد و از سویی سوله های خالی نیز سرمایه های ملی محسوب می شوند و  واگذاری این سوله ها می تواند کمکی به سرمایه گذاران باشد.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی  در حال حاضر ۱۲۰ واحد صنعتی تعطیل در استان وجود دارد و برخی واحدهای فعال نیز کمتر از ظرفیت خود تولید دارند و برخی نیز در سه شیفت اقدام به تولید می کنند.

او بیان کرد: برای توسعه صنعت در استان باید از بخشی نگری خارج شویم و نگاهی جامع به سرمایه‌گذاری داشته باشیم؛ از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار می‌رود برای رونق صنعت در استان همکاری لازم داشته باشند.

موسوی گفت: کمبود نقدینگی و فقدان بازار مواد اولیه از مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد است.

او افزود: برای سرمایه گذارانی که متقاضی فعالیت در شهرکهای مناطق کمتر برخوردار هستند و همچنین بانوان سرمایه گذار مشوق های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ط

شرایط مناسب کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.