نقش والدین در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر

سمینار اهمیت و ضرورت نقش والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر در اراک برگزار شد.

سمینارنقش والدین در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، سمینار اهمیت و ضرورت نقش والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر در جهاد دانشگاهی اراک برگزار شد.

پورمحمدی مسئول برگزاری این سمینار، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، آگاهی بخشی به خانواده‌ها را از اهداف برگزاری این سمینار عنوان کرد و گفت: با توجه به گسترش و شیوع مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان و کاهش سن گرایش به مواد مخدردر جامعه باید خانواده‌ها در این خصوص آگاهی پیدا کنند و به نقش خود در پیشگیری فرزندان به گرایش از مواد مخدر پی ببرند.

پورمحمدی اهمیت و ضرورت آگاهی خانواده‌ها و والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر را مهم دانست و افزود: والدین می‌توانند با آگاهی از رفتار‌هایی که از فرزندانشان می‌بینند و یا کنترل کردن آن‌ها در رفت و آمد‌ها و انتخاب دوست به آن‌ها کمک کنند تا به سمت مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

مشایخی سخنران سمینار هم به راهکار‌های پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: آموزش و بالا بردن سطح سواد یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد موثر باشد.

او با بیان اینکه چرخه مواد مخدر دارای رویکرد افزود: ما هم بایستی در آموزش و پیشگیری کار ساختاری انجام دهیم و آموزش‌ها بصورت صحیح و روانشناسانه ارائه شود.

انتهای پیام / ج

سمینار اهمیت و ضرورت نقش والدین در پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر

برچسب ها: اعتیاد ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.