سرور دانش:

دولت افغانستان پس از برگزاری انتخابات با طالبان گفتگو می کند

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که دولت افغانستان گفتگوهای صلح با طالبان را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد داد.

دولت افغانستان پس از برگزاری انتخابات گفتگوهای صلح با طالبان را انجام خواهد دادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با برخی رهبران سیاسی این کشور تاکید کرد که دولت افغانستان گفتگوهای صلح با طالبان را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام خواهد داد.

دانش اظهار داشت: «گفتگوهای صلح میان طالبان و آمریکا تکمیل شده ولی مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان بعد از انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان/ مهر سال جاری از سر گرفته خواهد شد.»

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: نماینده ویژه آمریکا و طالبان صرفا بحث های مرتبط میان دو طرف را انجام داده‌اند و بحث چگونگی نظام سیاسی کشور، قانون اساسی و موارد مربوط به دولت افغانستان، هنوز با طرف طالبان صحبت نشده و دولت افغانستان در این مورد طرف مذاکره است.

سرور دانش بیان داشت: مردم صلحی انتظار دارند که منجر به عزت مردم افغانستان، امنیت و ثبات پایدار و موجب حفظ آزادی‌های به دست آمده و دستاوردهای هجده ساله باشد.

پیش از این اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در پیامی به مناسبت عید سعید قربان بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از توافق صلح با طالبان تاکید کرده بود.

تاکید رهبران دولت افغانستان بر برگزاری انتخابات در حالی است که اخیرا گزارشاتی مبنی بر احتمال تعویق انتخابات به دلیل پیشبرد مذاکرات صلح منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار