سرور دانش:

مسیر صلح باید با محوریت دولت دنبال شود/ طالبان به نظر مردم احترام بگذارد و آتش بس را بپذیرد

مسیر صلح باید با محوریت دولت دنبال شود/ طالبان به نظر مردم احترام بگذارد و آتش بس را بپذیردمعاون دوم ریاست جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر پیشبرد روند صلح با محریت دولت، از طالبان خواست تا آتش بس را بپذیرند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که مسیر صلح باید با محوریت دولت دنبال شود.

وی از طالبان خواست که به آتش بس و مذاکره مستقیم با دولت افغانستان تن دهد و از کشتار مردم دست بکشد.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: ارج گذاشتن به قطعنامه لوی جرگه مشورتی صلح وظیفه همه است؛ طالبان دست از مغالطه کشیده و به جای ادعای بی جای کسب ثواب بیشتر با کشتن مردم، به نظر مردم احترام بگذارند و با قبول آتش بس و مذاکره مستقیم با مردم و دولت افغانستان، زمینه را برای صلح پایدار فراهم سازند.

گروه طالبان پس از پایان نشست لوی جرگه، پیشنهاداین نشست مبنی بر برقراری آتش بس را رد کرده و تاکید کرد که جنگ در ماه رمضان برای آنها ثواب بیشتری دارد.

سرور دانش همچنین به واکنش برخی سیاست مداران درباره نتایج لوی جرگه اشاره کرد و بیان داشت: بسیار بی انصافی است که برخی از سیاسیون مدعی هستند که این لوی جرگه هیچ دستاوردی نداشته است، اگر هیچ دستاوردی هم در کار نباشد همین کافی است که ما در یک مشورت منسجم و علنی و عمومی، دیدگاه واضح مردم افغانستان را در باره همه ابعاد و جوانب مربوط به صلح دریافت کردیم.

وی افزود: اکنون وظیفه همه شخصیت ها و گروه های سیاسی است که بر قطعنامه رهنمودی ملت ارج بگذارند و در محوریت دولت جمهوری اسلامی افغانستان راه صلح و آشتی را تعقیب کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار