سرور دانش:

تعویق انتخابات به بهانه صلح پذیرفتنی نیست/ تامین صلح نباید به انحصار منجر شود

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که تعویق انتخابات به بهانه صلح پذیرفتنی نیست.

 

پروسه صلح نباید انتخابات را به تعویق بیندازد/ تامین صلح نباید به انحصار منجر شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز در محفل بیست و چهارمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در ارگ ریاست جمهوری گفت: حتی پروسه صلح نیز نباید انتخابات را به تعویق بیندازد.

وی سیاست حذف و انحصار طلبی را یکی از عوامل جنگ در این کشور خواند و گفت: صلحی که امروز در شرایط کنونی مطرح شده باید با همین منطق مورد ارزیابی قرار گیرد؛ نباید تامین صلح به انحصار منجر شوند و نباید کسانی بیندیشند که به عنوان صلح بر سرنوشت دیگران حاکم شوند؛ با این تصورات هرگز به صلح دست نخواهیم یافت.

سرور دانش اظهار داشت: دولت سازی باید توسط انتخابات تداوم یابد و حتی مساله مهمی مانند صلح نیز نباید روند انتخابات و ادامه کار دولت را متوقف نماید.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود: موضوع تعلیق انتخابات که از سوی برخی سیاسیون مطرح می‌شود بر بنیاد منافع شخصی و ناشی از تفکرات زودگذر است.

وی گفت: اگر انتخابات به بهانه صلح به عقب زده شود، روند دولت متوقف خواهد شد و صلح هم در آن صورت مشکل جنگ را حل نخواهد کرد و با توقف انتخابات، کشور یک بار دیگر به عقب رفته و دستاوردهای 17 ساله نابود خواهد شد.

دانش تاکید کرد: ساختار دولت باید از حالت استبدادی به دولت مدرن ملی تغییر بیابد و نکته دیگر وجود عنصر عدالت در دولت مدرن است که در سایه آن به برتری جویی های قومی، نژادی، سمتی و مذهبی خاتمه داده شود و تنها به فردیت فرد توجه شود نه علایق دیگر.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان خاطرنشان کرد: صلحی که امروز مطرح است نباید به انحصار طلبی و منفعت خواهی شخصی و حزبی تبدیل شود زیرا با این تصورات هرگز به صلح پایدار دست نخواهیم یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار