امام جمعه قزوین:

غدیر خم بزرگترین واقعه تاریخ

امام جمعه قزوین گفت: در عید سعید غدیر خم بزرگترین حادثه عالم رقم خورد و حلقه اتصال نبوت و امامت شکل گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت امیرمومنان افزود: در عید سعید غدیر بزرگترین حادثه عالم رقم خورد و حلقه اتصال نبوت و امامت شکل گرفت و بعثت همه انبیا به خصوص خاتم الانبیا (ص) ماندگار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: روز غدیرخم یعنی آغاز دوره جدید و سلسله امامت و ولایت که منجر به ظهور منجی عالم بشریت می‌شود.

خطیب جمعه قزوین ابراز امیدواری کرد علما، مردم، خطبا، ائمه جمعه و جماعت در بزرگداشت دهه غدیر سنگ تمام بگذارند و پیام وفرهنگ غدیر را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "زنده نگه داشتن غدیر" زنده نگه داشتن اسلام است، یعنی برای زنده نگه داشتن اسلام باید غدیر را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از مسئولان برای برپایی باشکوه نماز عید قربان اظهار کرد: همّت و حمایت شما باعث شد امسال نماز عید قربان باشکوه بهتری برگزار شود.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور بیان کرد: تعداد این اسرا در استان قزوین ۶۴۰ نفر و در کشور ۴۳ هزار نفر است، این مران مقاوم سالیان سال سختی اسارت را تحمل کردند و با مقاومت خم به ابرو نیاورده و عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی در جهان رقم زدند.

او اشاره به کشتار و جنایات مستکبران در یمن هم اشاره کرد وافزود: موضوع یمن نباید از نگاه مسلمانان غافل بماند و فراموش کنند که مردم و کودکان و زنان در چه شرایطی قرار دارند. البته باید خدای متعال را شاکر باشیم که روز به روز قدرت مقاومت اسلامی و جبهه مقاومت یمن بیشتر شده و به اقتدار دست پیدا می‌کنند و در مقابل روز به روز استیصال و درماندگی سعودی‌ها و حامیان امریکایی و منطقه‌ای آن‌ها بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به آزادی نفتکش گریس ۱، تأکید کرد: گریس ۱ با مذاکره و برجام نجات پیدا نکرد بلکه قدرت جمهوری اسلامی آن را نجات داد.

خطیب جمعه قزوین افزود: وقتی کشتی انگلیسی‌ها توسط نیرو‌های مسلح و مقتدر ما به اسارت درآمد، آن‌ها وظیفه خود دانستند ادب کنند و کشتی ما را آزاد کنند در حالی که هنوز ما کشتی آن‌ها را آزاد نکرده ایم این یعنی دشمن ما ادبیاتش این گونه است و درکی از مذاکره ندارد و باید با او از موضع قدرت سخن گفت.

امام جمعه قزوین با قدردانی از آیت الله رئیسی برای اصلاح ساختار قضایی، گفت: صحبت‌ها و اقداماتی که آقای رئیسی برای اصلاح ساختار دستگاه قضایی و مبارزه با مفسدان دانه درشت انجام می‌دهند، بسیار امیدوار کننده و در جامعه نیز این امیدواری ایجاد شده است.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار