مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: در طی ۱۵ ماه، با کمک دفاتر تسهیلگری ۳۲۸ شغل در محلات ابجاد شده است.

ایجاد شغل برای ۳۲۸ نفر در ۱۵ ماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، زهرا موسی پور مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان در نشست شورای اداری کرمان با بیان اینکه در ۱۵ ماهی که از ایجاد دفاتر تسهیلگری می‌گذرد، منشا خدمات با ارزشی برای حاشیه شهر بوده است گفت: حوزه عمل این نهادها در سال ۹۷، مراکز استان بوده است؛ بنابراین ۱۰ دفتر تسهیلگری در شهر کرمان در مناطق مختلف شهری شهر کرمان احداث شده اند.

او افزود: اقداماتی که دفاتر تسهیلگری صورت داده است، برمبنای کارشناسی و مبتنی بر مطالعه دقیق با برداشت‌های محلی و منطقه‌ای است.

موسی پور افزود: در دفاتر تسهیلگری بیشتر کار بر اجتماعی کردن کردن و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با توانمند کردن خود مردم در رشته‌های مختلف و همراه کردن افراد اثر گذار با برنامه‌های توسعه محله صورت می‌گیرد.

او به شناسایی ۸۲۰ فرد اثر گذار در محلات اشاره کرد و گفت: در این مناطق گروه‌های اثر گذار نیز وجود دارند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری معین دستگاه‌های اجرایی هستند و اطلاعات جامع و کامل را در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌گذارند.

او به تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اداری و اجرایی گذاشته شده است اشاره کرد و گفت: طی ۱۵ ماه ۴۷۴ جلسه نشست با مردم برای نشان دادن این موضوع که مردم صاحب محله هستند.

موسی پور به برگزاری برنامه‌هایی چون: جشنواره‌ها و نماشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در دفاتر تسهیلگری تلاش می‌شود تا فقر قابلیتی را در این آدم‌ها از بین ببریم و آن‌ها را توانمند سازیم.

او به هزار و ۴۵۳ مورد راهنمایی و مشاوره فردی، گروهی و خانوادگی در ۱۵ ماه اشاره کرد و بیان داشت: در این دفاتر افراد ماهر، نیمه ماهر و نداشتن مهارت شناسایی شده اند که از طرف افراد ماهر و مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌هایی به افراد داده می‌شود.

موسی پور با اشاره به اینکه وظیفه این دفاتر بهره گیری از توان مردم است، افزود: در طی ۱۵ ماه ۳۲۸ شعل اجرا شده است.

او بیان داشت: راه اندازی و تجهیز این دفاتر را وزارت کشور انجام داده است و کار‌هایی را که انجام می‌دهند با کمک خیرین است.

انتهای پیام/ح

ایجادشغل باکمک دفاتر تسهیل گری کرمان

برچسب ها: اشتغال ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار